Bol.com lanceert kerstcampagne met een 'leuke tas' en een verlossend kerstlijstje

Campagne moet het lichte ongemak bij het kopen van een verlanglijstcadeautje omzetten in een gevoel van kerstvreugde.

Beeld uit de Leuke Tas-kerstcommercial van Bol.com

Met de kerstcampagne van 2022, ‘De winkel van kerststerren’, wil Bol.com kerstvierend Nederland inspireren om een ‘kerstster’ te worden. Central rol speelt de verlanglijst in de app van Bol.com, speciaal voor deze campagne vernieuwd en omgedoopt tot ‘het kerstlijstje’.  

De campagne wordt gelanceerd met de kerstcommercial ‘Leuke Tas’, geregisseerd door Bart Timmer (Czar). De campagne is ontwikkeld door Dept. 

Met ‘De winkel van kerststerren’ wil Bol.com inspelen op de Nederlanders die kerst dit jaar met persoonlijke aandacht bijzonder willen maken. Door iets langer in de keuken te staan, nét iets uitbundiger te versieren of veel moeite te steken in het vinden van het ene speciale cadeau. 

 ’Uit eigen onderzoek onder kerstvierend Nederland zagen we dat mensen dit jaar - mede door de dalende koopkracht - juiste meer persoonlijke aandacht in kerst willen stoppen’, zegt Chung Hwa Chao, verantwoordelijk bij Bol.com voor de campagne.

‘Tegelijkertijd is kerst misschien wel de drukste en meest stressvolle periode van het jaar. Precies daar ligt voor ons een rol. Onze kerstlijstjesfunctie maakt de kerstvoorbereidingen voor onze klanten een stuk makkelijker.’

 360°-kerstcampagne? Zet het op je lijstje! 

Het kerstlijstje van Bol.com is de spil in een crossmediale 360°-kerstcampagne. De campagne wordt aangevoerd door de kerstcommercial ‘Leuke Tas’ waarin we een jongen volgen in zijn wanhopige zoektocht naar hét kerstcadeau voor zijn vriendin, een beige tas. Het kerstlijstje blijkt de verlossing.

Bol.com spoort Nederlanders via radio, online en op social media aan om de boodschappen voor kerst op hun kerstlijstje te zetten. In samenwerking met het muzikale duo ‘BENR’ en ‘&-Agency’ is het kerstnummer ‘Zet het op je lijstje’ ontwikkeld. Ook heeft de webwinkel gecureerde kerstlijstjes gemaakt. 

Klein ongemak

‘Nederlanders houden van lijstjes. Tegelijkertijd hangt er een klein ongemak rondom het kopen van een kerstcadeau van een verlanglijstje. Daarom wilden we in deze campagne laten zien dat het verlanglijstje van Bol.com naast praktisch vooral voor veel kerstplezier zorgt’ zegt Ramin Bahari, associate creative director bij Dept.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie