Overslaan en naar de inhoud gaan

Dag lieve oma, ik hoop dat het goed met u gaat!

FJ initieert campagne om ouderen ‘op afstand dichtbij te houden.’
Dag lieve oma, ik hoop dat het goed met u gaat!
Dag lieve oma, ik hoop dat het goed met u gaat!
© Bureau FJ
Dag lieve oma, ik hoop dat het goed met u gaat!
Dag lieve oma, ik hoop dat het goed met u gaat!
© Bureau FJ

Videoproductie bureau FJ heeft een campagne geïnitieerd om Nederlanders te stimuleren om ouders en grootouders te bellen. ‘Houd ze op afstand dichtbij’, zo luidt het credo van de campagne waar ook het Nationaal Ouderenfonds bij aangehaakt is. Volgens FJ is de productie binnen een week gerealiseerd en zijn de nodige voorschriften in acht genomen. 

related partner content for mobile comes here

Dag lieve oma, ik hoop dat het goed met u gaat!

‘Meer aandacht naar ouderen’

Anna Berlis, producent bij FJ vertelt dat de opnames vanaf buiten door het raam werden gefilmd. Op de vraag waar het initiatief vandaan kwam geeft Jasper Fraikin, co-founder FJ, te kennen dat veel ouderen thuis moeten blijven en dat ook alle verpleeg- en verzorgingshuizen dicht zijn voor bezoek.

Fraikin: ‘Alleen essentieel personeel mag nog naar binnen. Deze beschermende maatregel heeft als gevolg dat veel ouderen zich eenzaam voelen. Om dit op te lossen bedachten we een campagne-idee waarmee we willen bereiken dat er meer aandacht vanuit de maatschappij naar de ouderen gaat.’

De campagnefilm

In de campagnefilm zijn telefoongesprekken te horen die met (groot)ouders worden gevoerd. Daan Krijger van het Nationaal Ouderenfonds vertelt waarom zij aangehaakt zijn bij de campagne: ‘Ouderen die eerder een actief leven hadden, zitten nu noodgedwongen thuis. Eenzaamheid ligt bij veel ouderen dan ook op de loer. We constateerden dat het initiatief van FJ, om Nederlanders op te roepen ouderen te contacten, aansluit bij de visie van het Ouderenfonds. Hierdoor waren de digitale handen snel geschud.’ 

Het Ouderenfonds heeft als missie om eenzaamheid onder ouderen te bestrijden en zet zich hier op verschillende manieren voor in. Krijger: ‘Deze campagne draagt hieraan bij.’

Volg ons liveblog over de coronacrisis en de effecten ervan op de industrie

Credits:

Concept en regie: Job Kuizenga

Productieteam: Anna Berlis en Fabian Fraikin

Director of Photography: Jasper Bruijns

Muziek & Sound Mix: Guns for Hire

Edit & Grading: Jasper Bruijns en Thom de Bie

Video Marketeer: Jorn Faber

Strateeg: Jasper Fraikin

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in