Center Parcs voert campagne met 'ruimste aanbod' en investeert 600 miljoen in parken

‘Ieder z’n Center Parcs’ moet laten zien dat elk soort vakantieganger terecht kan bij de parken.

Center Parcs komt met een nieuwe campagne, ‘Ieder z’n Center Parcs’. Het wil daarmee benadrukken dat het een zeer breed aanbod heeft waaruit iedereen zijn ideale vakantie kan kiezen. De campagne bestaat uit een nieuwe serie commercials en online video’s die  vanaf vandaag op tv en online zijn te zien in Nederland en België.

In de afgelopen tijd heeft Center Parcs verschillende vakantieparken, zowel in Nederland als in het buitenland, volledig vernieuwd. Het wil daarmee ‘de nieuwe standaard blijven zetten in familievakanties’. De komende jaren worden ook andere parken grondig aangepakt met een investering van ruim 600 miljoen euro.  In mei is de opening van de vernieuwde Center Parcs Park Zandvoort en Park De Haan in België, komend jaar ondergaan Center Parcs De Eemhof en De Kempervennen een grootschalige vernieuwing.

‘We investeren fors in zowel bestaande als in nieuwe parken, hiermee differentiëren we parken steeds meer van elkaar’ zegt Neira de Back, marketing director Center Parcs Europe. Volgens hem is er geen andere aanbieder met zo’n divers aanbod. ‘Het activiteitenaanbod op parken wordt steeds breder. Dit sluit aan bij de behoefte die we terugzien bij onze gasten; de hang naar vrijheid en flexibiliteit.’

Diversiteit van mogelijkheden

Twee jaar geleden lanceerde de vakantieparkenonderneming al zijn purpose ‘Strengthen family ties’. Ondersteunend daaraan was de campagne ‘Zeg ja tegen wat er toe doet’, vertelt Andres Neira de Back. ‘Met deze campagne wilden we mensen aanmoedigen om vaker ‘ja’ te zeggen tegen wat er in het leven echt toe doet.’ Dat is volgens Neira de Back samen tijd doorbrengen en banden versterken met familie en vrienden.

De purpose-gedreven campagne was volgens de marketing director erg succesvol; belangrijke brand-kpi’s als overweging en voorkeur zijn gegroeid en het aantal mensen dat voor Center Parcs koos steeg. Met de nieuwe campagne wil Center Parcs een stapje verder gaan en de breedte laten zien wat het vakantiemerk te bieden heeft.  ‘We spelen in op de stijgende behoefte van vrijheid en richten ons op de diversiteit aan mogelijkheden.’

Center Parcs houdt vast aan de pay-off ‘Echt even samen’. Door deze  aan de nieuwe campagne ‘Ieder z’n Center Parcs’ te verbinden, wil het nadrukkelijker inspelen op de uiteenlopende behoeften van haar bezoekers.

Zes thema's

Deze boodschap draagt Center Parcs in de komende tijd uit in de nieuwe tv-commercials en online video’s die in totaal zes thema’s behandelen. De eerste drie tv-commercials behandelen de duur van het verblijf (weekend, midweek of langere vakantie), het type vakantie (avontuur, ontspanning of samen op ontdekkingstocht) en het type omgeving (bos, strand of meer).

Center Parcs bezit 27 Europese parken in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk. In 2018-2019 werden 5 miljoen gasten ontvangen en realiseerde het bedrijf een omzet van 743 miljoen euro. Center Parcs Europe is onderdeel van Pierre et Vacances Center Parcs Group.

Credits

Opdrachtgever:  Center Parcs

Communicatieadviesbureau: Ogilvy Social.Lab

Productiemaatschappij: Since ‘88

PR-bureau: NewsLab

Mediabureau: Mindshare

 

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Bart
Tja, in de commercials ziet alles er mooi en ideaal uit, maar als de praktijk anders is, huisjes hopeloos verouderd, 80% van de restaurants dicht, activiteiten idem, achterstallig onderhoud door het gehele park. De belofte wordt niet nagekomen. Dit heb ik uit eigen ervaring, maar bevestigd door diverse anderen bezoekers op andere parken. Center Parcs is niet de goedkoopste, dus dan denk ik liever nog een keer na of ik nog eens terug ga.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Thomas
Huh Bart, deze ervaring deel ik niet. Wij gaan bijna elk jaar wel eens naar centerparcs. Meestal naar de vossemeren, een vip huisje. Mooie grote badkamer met inloop douche naast het bubbelbad(de bubbels zijn wel te aggressief voor mij maar zijn niet af te stellen), afwasmachine,... Ok niet elk park is even goed als de vossemeren en de kempervennen, maar het heyderbos in Nijmegen was toch ook heel leuk enkele jaren terug.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Gitta de boer rood
Tevredeheid wat ik gevraagd had was gebeurd schoon netjes alles was aanwezig met twee oudere dames die slecht konden lopen was alles toeganklijk en we zaten vlak bij het centrum en toch mooi in het groen alleen is een antieslipmat en een houvast greep bij de douche bad wel plezierig als er geen aparte douche is
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
F R W Vroegindeweij
Leuk en aardig zo al die goede bedoelingen van center-pars maar als gewoon werkende man met een modaal inkomen is het voor mij niet te doen om er na toe te gaan laat staan een VIP huisje neem nou de zomervakantie minimaal 1200 euro voor een week terwijl ik maar 1400 vakantie geld heb dus er blijft 200 over voor de rest zoals eten drinken en er naar toe rijden en dat als gezin met drie kinderen die ook nog wat leuks willen en daar heb ik geen geld voor als alleen verdiener dus ik hoop eigenlijk dat er iets voor ons niet alleen mijn gezin maar er zijn nog velen als mij . Dit zou naar mijn mening ook wel eens mogen want iedereen die niet aan schoolvakanties gebonden zijn krijgen korting maar wij niet want als je dan een bon hebt geldt deze niet tijdens de schoolvakanties dus zoals ik altijd al gedacht heb en het is ook een beetje waarheid de rijke worden rijker en de armen steeds een beetje armer tot slot ik ben dit jaar op vakantie geweest voor zo'n 700euro maar dankzij een fout van iemand want anders was het 1500 euro ik had dus een keer een mazzeltje MVG uit Schoonhoven
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Peter V
Vandaag zijn wij teruggekomen van een week Centerparcs in de Eemhof in huisje 664. Bij binnenkomen krijg ik gelijk het jaren 70 retrogevoel. Ik kom al sinds mijn 6 jaar bij de Eemhof, ik ben nu 50 jaar oud en er is nog niets veranderd. Dat klopt natuurlijk niet maar het "gevoel" ervoer ik wel. De kraan in de keuken bleef maar lekken. Via de app contact gemaakt, met spoedig kwam er een medewerker de volgende dag in de middag. Deze gaf aan dat de kraan harder moest aandraaien. Wij hebben de hoofdkraan in het gootsteenkastje maar dicht gedraaid, de badkamerkraan functioneerde wel naar behoren. Een koekenpan stond zo bol dat met bakken deze spontaan van het fornuis afgleed. Hiervoor een andere gehad. De bedden waren zo doorgezakt dat we onze fysio zullen aanspreken. Het zwembad was overvol, het was ook uitverkocht die week, met de dagjesmensen erbij was het een te vol Helldorado. De paden waren soms enkele avonden niet verlicht, het is dan ook echt donker. Het onderhoud van de paden naar de huisjes is achter gebleven, mijn vrouw haar enkel klapte dubbel. Qua handhaving was het niet te merken dat het een autovrijpark was, de elektrische karretjes reden vaak van het personeel maar ook van de gasten veel te hard. Restaurants waren soms dicht. Om zaken te regelen moest je vaak lang wachten bij de balie. Sta je daar met je jas aan, het is warm vanwege het zwembad. Om naar binnen te kunnen in het zwembad stond je lang in de "file"te wachten, de poortjes werkte dan niet. Bij het uitrijden van het park stonden we in de file zo'n 20 minuten, iedereen gaat dan natuurlijk weg voor 10.00 uur. De schoonmakers komen in de tegengestelde richting naar de huisjes toe wat erg onhandig was op de smalle weggetjes met hun karretjes achterop de fiets. De limit was dat de supermarkt waar we 7,95 moesten afrekenen voor 6 broodjes en 2 croissants. Wij hadden 2860 euro betaald voor een week, dat is echt teveel geld voor er even uit zijn met de familie met de zaken die je daarvoor krijgt!
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie