Voor kattenvoedselfabrikant Purina Gourmet (Nestlé) is het helemaal niet vanzelfsprekend dat influencers menselijk zijn. Want zeg nu zelf, een community voor kattenvoeding creëer je niet met hipsterige Instagram-modemeisjes, maar met pluizige influencers die behoren tot de doelgroep. ‘We waren op zoek naar een nieuwe invalshoek', verklaart Kim van Bemmel, Brand Manager van Purina Gourmet. 'Als je gek bent op katten zijn deze 'catfluencers' leuk om te volgen en dat doet onze doelgroep.' Dus besloot Purina om beroemde katten in te zetten als echte Instagram-influencers en -foodies. Katten als Mister, Macho, Missy, Joya en Sunny of Mies hebben meer dan 148.000 volgers, hun schattige kattenkwaad wordt elke dag op Instagram in beeld gebracht. Purina Gourmet doet voor het eerst een campagne met deze 'catfluencers'. Ze acteren als echte influencers, gaan op de foto met producten, ‘ontboxen’ online en delen hun ervaringen. Op die manier krijgen zij een serieuze influencerrol. |
Credits:
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!