Nestlé zet échte katten in als influencers

Purina Gourmet van Nestlé zet bekende katten in als Instagram-foodies

Voor kattenvoedselfabrikant Purina Gourmet (Nestlé) is het helemaal niet vanzelfsprekend dat influencers menselijk zijn. Want zeg nu zelf, een community voor kattenvoeding creëer je niet met hipsterige Instagram-modemeisjes, maar met pluizige influencers die behoren tot de doelgroep. 

‘We waren op zoek naar een nieuwe invalshoek', verklaart Kim van Bemmel, Brand Manager van Purina Gourmet. 'Als je gek bent op katten zijn deze 'catfluencers' leuk om te volgen en dat doet onze doelgroep.' Dus besloot Purina om beroemde katten in te zetten als echte Instagram-influencers en -foodies.

Katten als Mister, Macho, Missy, Joya en Sunny of Mies hebben meer dan 148.000 volgers, hun schattige kattenkwaad wordt elke dag op Instagram in beeld gebracht. Purina Gourmet doet voor het eerst een campagne met deze 'catfluencers'. Ze acteren als echte influencers, gaan op de foto met producten, ‘ontboxen’ online en delen hun ervaringen. Op die manier krijgen zij een serieuze influencerrol.

Credits:

Klant: Purina Gourmet

Verantwoordelijk bij klant: Kim van Bemmel, Kirsten van der Sluijs

 

Bureau: UM Studios / Thrive

Sander Pluijm - Head of UM Studios

Josine Pelleboer - Branded Content Consultant UM Studios

Tamarah Krant - Branded Content Consultant UM Studios

Sita Bakker - Client Director Thrive

Esther Lange - Media Consultant Thrive

Marleen de Jonge - Campaign Manager Thrive

Gert Jan Munk - Creative Director UM Studios

Valentine Vale - Creative UM Studios

Romy Thu Zwijnenberg Tran - Designer UM Studios

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Robin
Ik had 'spinfluencers' ook wel een mooie omschrijving gevonden. :-)
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie