Het Van Gogh Museum lanceert een nieuwe merkcampagne genaamd 'Zie van Gogh.' Met de campagne zegt het museum in Amsterdam zich te richten op een nieuwe generatie museumbezoekers. Daarnaast wil het museum de bezoekers uitnodigen om vanuit hun eigen perspectief het leven en de schilderskunst van de meester zelf en zijn vakgenoten te bekijken.
De Zie Van Gogh-campagne is te zien op de online-kanalen en outdoor-kanalen. Voor die laatste vorm van advertising zijn verschillende posters ontworpen met een QR-code die gescand kunnen worden om meer informatie over het museum te krijgen. De campagne is ook zichtbaar op de website van het museum.
Campagne zet de mens centraal
Met de merkcampagne richt het museum zich op de mens achter de schilder en terwijl het daarnaast het perspectief van de museumbezoeker centraal wil stellen. Het Van Gogh Museum zegt in het kader van de campagne ook naar zichzelf gekeken te hebben en durft zich een inclusief museum te noemen dat mensen wil inspireren over het leven en het werk van Van Gogh en zijn tijdgenoten.
Café Society en New Amsterdam zijn betrokken
Verantwoordelijk voor de campagne waren de bureaus Café Society en het cultural creative agency New Amsterdam.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!