‘Laat je slechte adem de sfeer niet verpesten’, zo luidt de titel van bovenstaande commercial die Chunk Creative Agency heeft gemaakt voor mondwatermerk CB12. Een sfeervolle, geinige clip waarin de slechte adem evident is verbeeld door een groen muppetmonster dat regelrecht uit de Jim Henson-epoche lijkt te zijn overgestraald. Dat lijkt geen toevallige keuze, zowel het kleurgebruik, de elektronische orgeldeuntjes op de achtergrond, het decor en de gebruikte kleding ademen tezamen een zuivere seventies-nostalgie.
Ook het soort storytelling lijkt bewust uit de seventies-kast te zijn gehaald. De blonde dame, zich volstrekt niet bewust van het misselijkmakende monster dat uit haar mond is ontsnapt, verpest de sfeer voor de nette meneer op een party. Hoe gênant! Gelukkig brengt CB12 redding en wordt het monster hard terzijde geschoven. De campagne verpakt haar boodschap in een uitgekiend en ludiek stukje retro-compositie.
De campagne, bedacht door Chunk Creative Agency heeft daarbij een duidelijke boodschap: CB12-mondwater pakt de oorzaak aan van de slechte adem. CB12 heeft een unieke formule en neutraliseert de bron van een slechte adem.
Hinde Bouwhuis, productmanager CB12 bij Mylan: ‘Wij zijn erg blij met de frisse blik en creativiteit die Chunk meebrengt. Het resultaat is een speelse campagne met een duidelijke boodschap.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!