Overslaan en naar de inhoud gaan

De Burger King-campagne met een beschimmelde burger is bizar en briljant

Fastfoodketen prijst zijn producten aan op de meest onappetijtelijke manier.
whopper
whopper

Als je een baanbrekende campagne maakt over het feit dat je product vrij is van conserveringsmiddelen, en je deelt daarmee ook nog een klein tikje uit aan je grote concurrent, dan doe je iets heel erg goed.

related partner content for mobile comes here

Burger King scoort met een wereldwijde campagne die laat zien dat het alle kunstmatige toevoegingen uit zijn hamburgers heeft gehaald. Dit soort campagnes is meestal nogal gedegen en bloedserieus, maar dat is over deze niet te zeggen.

Burger King laat een beschimmelde Whopper zien, gefotografeerd in hoge resolutie, in verschillende stadia van ontbinding. Er staat een datumstempel bij vergezeld van de campagneslogan:  The beauty of no artificial preservatives.

De campagne heeft afgetrapt ​​in Scandinavië, waar de Whopper al vrij is van conserveermiddelen, net zoals in de meeste Europese landen en een deel van de VS. Eind dit jaar moeten de Whoppers wereldwijd ontdaan zijn van kunstmatige toevoegingen.

Uiteraard is de schimmel-Whopper een weinig subtiele verwijzing naar een verhaal dat al jaren in verschillende vormen rondzingt over de hamburgers en friet van McDonald’s. Die zouden zo vol zitten met kunstmatige additieven dat ze simpelweg niet vergaan of wegrotten.

IJslandse mythe

Bekend is The Last McDonald's Cheeseburger in IJsland, een hamburger en frietjes die bewaard zouden zijn sinds in 2009 het laatste restaurant van de keten op het eiland sloot. Ze zouden al die jaren intact en schimmelvrij zijn gebleven. 

Anderhalf jaar geleden kondigde McDonald’s overigens aan alle toevoegingen te halen uit zijn zeven hamburgers.

Aan de Burger King-campagne werkten drie bureaus samen: INGO, David en Publicis.

whoppers
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in