Het NDSM-plein in Amsterdam is een kunstwerk rijker. Graffiti-artist Tim Rodermans en Ajax-partner Bud sloegen voor de creatie met de passende titel ‘Kings of the Game’ de handen ineen. De campagne - die dezelfde naam draagt - is ontwikkeld door sports agency One:Nil en is een eerbetoon voor de behaalde successen van Ajax.
Op het zes bij zes meter grote canvas pronken Dusan Tadic, Lisandro Martínez en Ryan Gravenberch met de kampioensschaal. Het drietal heeft dit seizoen een doorslaggevende rol gespeeld in het behalen van de dubbel (Ajax werd landskampioen en won de beker, red.) Graffiti-artiest Rodermans: 'Het artwork straalt kracht en winnaarsmentaliteit uit. Tadic als aanvoerder, Martínez met zijn passie en strijd en Gravenberch als doorgebroken talent. Het tekent waar Ajax en Bud samen voor staan: greatness.'
Bud, sinds 2019 partner van de Amsterdamse voetbalclub, lanceerde eerder al het lied ‘Voor Ajax’ in samenwerking met Sophie Straat ter ere van de 35e landstitel. 'We werken al jaren samen met artiesten en merken om opkomend talent uit verschillende culturele disciplines zoals muziek, kunst en mode een platform te bieden. Dit met als doel om mensen te inspireren om kansen te grijpen, ambitie te tonen en succes te vieren. Sophie en Tim zijn hier perfecte voorbeelden van', zegt Linda Elberse, Brand Manager Bud.
Straat, die opgroeide in de Amsterdamse Pijp en al op jonge leeftijd fan werd van Ajax: 'Het nummer 'Voor Ajax’ is een ode aan het succes van Ajax. Het is een lied voor alle Amsterdammers en Ajacieden, recht uit het hart. Meer dan ooit is dit kampioenschap voor iedereen die Ajax een warm hart toedraagt. De juiste woorden vinden was dan ook niet moeilijk.'
(Tekst loopt door onder de video)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!