Deze campagne zet koters neer als superhelden die hun ouders beschermen tegen groenten

Groenten zijn monsters die je moet bestrijden door ze op te eten. Dat is de boodschap van de campagne die gezond eten moet stimuleren.

‘Eat them to Defeat them’ is een Britse campagne met als doel om kinderen gezonder te laten eten. In het televisiespotje, gemaakt door adam&eveDDB en regisseur Ninian Doff van Pulse Film, worden groenten neergezet als wraakzuchtige monsters.

De actie is opgezet door Veg Power, een initiatief van The Food Foundation en Peas Please. Veg Power stimuleert reclamebureaus om content te maken die de perceptie van groenten verandert, en kinderen aanmoedigt om gezonder te eten. 

Horrorfilm

Het spotje begint als een horrorfilm. ‘Ze leven diep onder de grond. Water maakt ze sterker. Zonlicht krachtiger. En ze zullen niet stoppen totdat ze de wereld hebben veroverd’, zegt de voice-over op een duistere manier. Langzaam rolt het groenten richting de stad en eenmaal daar aangekomen vallen ze ouders aan: ‘Ze hebben jullie hulp nodig kinderen.’ Vervolgens komen allerlei heldhaftige kids in beeld die hun ouders beschermen tegen boze doperwten, kwade paprika en woeste maïskolven.  

De commercial is te zien op het Britse televisienetwerk ITV tijdens populaire programma’s als The Voice en Britain's Got Talent. Ook Televisiekok Hugh Fernley-Whittingstall en chef-kok Jamie Oliver zijn aan het initiatief verbonden. De campagne wordt gefinancierd met donaties van merken als: Aldi, Co-op, Lidl, Marks & Spencer, Tesco en Waitrose.

Leefstijl

Steeds meer supermarkten zetten zich in voor een gezonde leefstijl voor kinderen. Zo gaf de Belgische supermarkt Delhaize zijn groenten nieuwe namen. Het noemde wortels 'oranje raketten' en witlof werd omgedoopt 'drakentanden'. En Lidl startte de actie 'vitamini's', een spaaractie voor groenteknuffels. Alle om groenten eten te stimuleren.

Credits

Client: ITV & Veg Power
Brand: Veg Power
Project/Campaign name: Eat Them to Defeat Them
Client: Dan Parker, CMO, Veg Power; Jo Ralling, Campaign Director, Veg Power
Rufus Radcliffe, CMO, ITV; Clare Phillips, Director of Social Purpose, ITV; Lucy Pack, Marketing Manager, ITV
Chief Creative Officer: Richard Brim
Copywriter: Mark Lewis & Matt Fitch
Art director: Matt Fitch & Mark Lewis
Agency producer/s: Sally Pritchett
Planner/s: Martin Beverley, Hugh De Winton, Sara Keegan
Chief Executive Officer: Mat Goff
Account Director/s: Mitch Lovich
Account Executive/s: Clive Olamiju
Project Manager: Alice Southam
Marketing & PR Manager: Jessica Dunley
Designer/Typographer: Danny Edwards
Media agency: Goodstuff
Production company: Pulse Films
Executive Producer: Lucy Kelly
Producer: Ellie Fry
Director: Ninian Doff
Production Manager: Ria Hanish Oakes
Production Designer: Tim Gibson
Cinematographer: Patrick Mellor
Editing Company: Work Post
Editor: Mark Edinoff
Postproduction: nineteentwenty
Post Producer: David Keegan
VFX Supervisor: Ludo Fealy
2-D Artist : Robert Lilley, Nicole Palucsis
3-D Lead : Martin Blunden
3-D Artist : Mike Farrar, Josh Barlow
Colourist: Kai Van Beers
Music Supervisor: String & Tins
Audio Postproduction: Adam Smyth @ String & Tins
Soundtrack name and composer: Veg Power Trailer String & Tins, composers – Lukas Ledzki and Michal Smorawinski.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie