Premium

Bolletje komt met vierde ‘Bakker Daan’ en lanceert ‘Zaden & pitten repen’

Opnieuw legt Bolletje de nadruk op voedzame en gezonde crackers. Alleen heten de crackers nu ‘repen’.

Bakker Daan in actie

Bolletje breidt zijn – toch al zeer brede - assortiment nog verder uit en lanceert ‘Zaden & pitten repen’, repen die toch heel erg op crackers lijken. (De aanduiding ‘repen’ voor iets wat meer lijkt op crackers of koekjes zonder suiker, lijkt in opkomst te zijn. Recent lanceerde ontbijtgranenmerk Holie bijvoorbeeld krokante graanrepen, die meer op koekjes lijken.) Aan het tussendoortje (want zo is het product bedoeld), voegt Bolletje 60 procent zaden toe. Het nieuwe product komt in twee varianten: Zonnebloempit en Noten en sesam. Op de verpakking vermeldt Bolletje vrij duidelijk: '0% suiker toegevoegd'. Het product bevat per 100 gram wel 2 gram suiker. 

Om de lancering te ondersteunen, heeft Bolletje onderstaande commercial gemaakt (bureau: Havas Lemz).

Bolletje Tussendoor repen - 2024

Tussendoorcrackers

De commercial is de vierde episode met in de hoofdrol bakker Daan. In 2022 zagen we deze personificatie van het Bolletje-logo voor het eerst, toen om ‘lichte tussendoorcrackers’ (zie commercial onderaan dit bericht) aan de man te brengen. De nadruk op licht, voedzaam en vezelrijk is een constante in de commercials met bakker Daan, behalve dan die voor ‘Bolletje Vol Smaak Krokante Ontbijtgranen’ (2022/2023), dat vrij veel suiker bevatte. Dat product is overigens uit de schappen gehaald. Vorig jaar zagen we bakker Daan nog in actie voor de verschillende soorten crackers van Bolletje (vezelrijk, groentecracker, luchtig knäckebröd).

New characters

De herkenbaarheid van de serie is groot, niet aleen door de consistente look & feel, maar ook door steeds te beginnen met bakker Daan die bezig is in de bakkerij. Ook consistent: elke aflevering kent weer nieuwe characters. Deze keer zijn dat studente Souraya en verhuizer Vic, die zin hebben in een ‘pittig tussendoortje’, omdat ze nog midden in het zich opstapelende werk zitten. De characters moeten overbrengen dat de ‘repen’ niet alleen lekker zijn, maar je ook weer een boost geven. De nieuwe commercial is sinds 2 september te zien op tv, outdoor en online.

Commercial voor lichte tussendoorcrackers (2022)

Bolletje Lichte Tussendoorcrackers - TV Commercial 2022

Credits:

Klant: Karlijn Ordelmans, Lotte Boerrigter 

Bureau: Havas Lemz

Agency producer: Havas Rise

Regie: Rob Lücker (HazazaH)

Grading en Online: The Compound 

Geluid: Public Audio

Muziek: Remus Ockels 

Fotografie: Anne van Zantwijk 

Media: Havas Media

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie