Bol.com lanceert vandaag ‘Hulppiet’, een interactief en gepersonaliseerd sinterklaasverhaal waarin kinderen met stembesturing op stap gaan met de goedheiligman. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met Dept.
Via bol.com in de Google Assistant komen kinderen in contact met Sinterklaas, waarna zij op basis van hun eigen wensen een gepersonaliseerd verhaal doorlopen.
Onderweg komen de kids verschillende herkenbare plekken uit hun eigen buurt tegen, zoals hun school of sportclub. Het doel is eenvoudig: Sinterklaas helpen cadeautjes af te leveren, want de onbezonnen pieten spelen al dagenlang verstoppertje.
Het verhaal is geschreven door spiekpietjes-auteur Thaïs Vanderheyden en kent verschillende avonturen. De stem van Sinterklaas is ingesproken door de ‘echte Sint’, Bram van der Vlugt.
Cécile van den Heuvel, campagnemanager bij bol.com is enthousiast:: 'Met Hulppiet maken we sinterklaas op een bijzondere manier toegankelijk voor Nederlandse en Vlaamse kinderen. Daarnaast vinden we het geweldig om de allerjongste generatie spelenderwijs in aanraking te laten komen met een techniek die de komende jaren een steeds grotere rol in onze levens gaat vervullen.'
Het avontuur stopt niet nadat het cadeautje is afgeleverd, want met goedkeuring van hun ouders, krijgen kinderen na afloop digitaal een door Sinterklaas ondertekende oorkonde toegestuurd. Ook ontvangen ze hun persoonlijke verhaal als pdf.
Hulppiet is onderdeel van de overkoepelende sinterklaascampagne van bol.com.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!