De Belastingdienst attendeert burgers en ondernemers in zijn nieuwe campagne -net als eerder- op de gevolgen die grote levensgebeurtenissen kunnen hebben op hun belastingzaken. Nieuw in de campagne is de prominente rol van verschillende vormen van dienstverlening die de Belastingdienst tegenwoordig aanbiedt.
De campagne, die op televisie en online te zien is, is ontwikkeld in samenwerking met de bureaus Roorda en Tabula Rasa.
Nienke Sneller, afdelingshoofd corporate communicatie Belastingdienst: 'We hebben allemaal met belastingzaken te maken, vooral als er iets in ons leven verandert. Soms weet je niet waar te beginnen en daarom bieden wij graag de helpende hand.'
Merkpijl wijst de weg
In de campagne introduceert de Belastingdienst een nieuw, visueel element in de vorm van een merkpijl. Deze pijl moet de Nederlander letterlijk de weg wijzen naar tools, hulpmiddelen en ondersteuning die de Belastingdienst te bieden heeft, zoals een checklist op de website of het maken van een afspraak bij een van de steunpunten. Sneller: 'Zo hopen we dat mensen straks weten waar ze eventuele hulp kunnen vinden. En hopen wij dat belastingzaken regelen na een grote levensgebeurtenis net iets eenvoudiger wordt.'
De campagne wordt toegespitst op specifieke doelgroepen van de Belastingdienst, zoals startende ondernemers, mensen die gaan scheiden of juist trouwen en mensen die een huis kopen. In maart volgend jaar volgt een nieuwe campagne 'aangifte inkomstenbelasting' die in diezelfde stijl wordt uitgewerkt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!