Beau laat heerlijke zelfspot zien in over the top-commercial van Social Deal

CAMPAGNEPRAAT | Ons panel is behoorlijk enthousiast over Beau z'n strapatsen in de commercials van Social Deal.

Adverteerder: Social Deal
Bureau: Bald Jackal
Campagne: Deals die je niet mag missen

WABMejuffrouw Krouwel, merken en celebrities…hoe vaak komen die langs hier in ons campagnepraatje? Zeer regelmatig. En wij vinden er vaak wat van. Social Deal gaat een stapje verder. Want zij kiezen niet alleen voor Beau van Erven Dorens als gezicht van de campagne, zij vragen hem zelfs de campagne te maken. Beau’s eigen creatieve bureau Bald Jackal maakte namelijk de campagne. Verstandige zet?

MKNou ja zeg, ik wist niet dat Beau ook een creatief bureau heeft. Wat een alleskunner. Maar laat ik beginnen met te zeggen dat ik van Beau hou. Hartje, hartje echt. Dus geen kwaad woord over hem. Ik moet de campagne nog even bekijken, je bent deze week wat sneller dan ik, maar ik vind hem zonder de commercial te zien al top. Want Beau zit erin. Dus klaar. Maar daar kom ik vast niet mee weg meneer Bol, dus ik zal hem toch even checken. Momentje. 

WABIk begin vast. Het zal vast niet een breedgedragen mening zijn, maar ik moet dus kostelijk lachen om de Social Deal-campagne. Beau’s zelfspot is zo heerlijk over-the-top. Heb ook een grote zwak voor deze mede-kakker. Ik heb hem een paar keer ontmoet en hij is een volstrekt authentiek mens. Ooit redde hij mij toen ik week voor een event opeens mijn host kwijtraakte. Terug naar Beau, de publieke figuur. Vind jij hem aansprekend als hoofdspeler in deze reclamereeks?

MK;Haha.. Mede-kakker.. nou ja zeg, nu je het zegt. Jullie zijn wel van hetzelfde laken een pak ja. Brothers from another mother misschien? Anyway, ik heb hem bekeken en ook ik moet echt lachen om deze. Die witte laarsjes met hakken! Dat hysterische pak! Alles. En weet je wat zo knap is? Alleen Beau komt ermee weg. Daarom werkt het. Het geheel klopt. En daar zit gelijk een van mijn favoriete belangrijke marketinglessen in: campagnes gaan van good to great dankzij excellente executie: Een idee kan nog zo goed zijn in concept en op papier. De executie maakt het of kraakt het. 

WABIk moet ook zeggen dat de campagne bij mij werkt. Los van dit praatje ben ik dus al eerder gaan kijken op hun site. 

MK: Dat snap ik wel. Deze raakt je. Maakt je aan het lachen en dus nieuwsgierig. Want nu wil ik ook ineens naar de dierentuin. Mmhh.. zit daar een gevaar? Dat ik denk aan Artis in plaats van Social Deal? Hoe groot is de bekendheid en het begrip rondom Social Deal denk jij? 

WAB: Er was een tijd dat de Group-ons en andere deal-sites populair waren. Volgens mij hebben die hun piek wel achter zich. Anderzijds houden wij wel als volkje van mooie aanbiedingen en goede deals. Dus in die zin, is er altijd ruimte. Social Deal heeft als voor- en nadeel een vrij generieke naam. Dus de vraag is of je dat makkelijk uit onderzoek krijgt. Hun spel zal trouwens vooral performance marketing zijn. Des te knapper dat ze nu durven te investeren in brede media. Zij snappen hoe effectief ook verbeterde naamsbekendheid kan zijn. Je moet dat terug gaan zien in lagere cost-per-acquisition.

MK: Daar is hij weer, onze favoriet: The Long and The Short of It van Field & Binet. En jij bent er al naar gaan kijken. Ook wat gedaan en gekocht of alleen maar kijken, kijken en niet kopen?

WAB: Ik was een tikje teleurgesteld in het aanbod. Wel goed dat het lokaal was, rond je woonplaats. Maar ik kreeg permanente make-up behandeling, padelbaanhuur en diverse restaurants (waar ik niet wil eten) aangeboden. Maar dat kan toeval zijn. Ben jij een aanbieding/veiling-achtige shopper?

MKPermanente make-up. Is dat dan toch een hint meneer Bol ;) Of toch gebaseerd op het zoekgedrag in je huishouden? Want ik neem aan dat Social Deal echt wel een passend aanbod weet uit te serveren voor huize Bol? Ik kreeg in mijn regio een head spa uitproberen voor een leuke prijs (heerlijk!), leuke uitjes ala bowlen en escape rooms en naast de te verwachten All You Can Eats ook een paar echt luxe restaurants. Dus ik was eigenlijk wel positief verrast. Ik ben niet zo van de veilingen- en aanbiedingen-scan. Ben meer een retail-koopjesjager, maar ik denk dat Beau me op deze site wel vaker gaat zien hoor. Reclame werkt stiekem dus toch wel. 

WAB: Jeetje Mejuffrouw Krouwel in een All You Can Eat restaurant?!?! De wereld moet niet gekker worden. Maar ik heb jou door. Jij hoopt dat Beau speciaal voor jou daar dan klaar zit. 

MKHaha.. nee meneer Bol. Goed lezen. Naast al die producten en mooie restaurants met acties om ze toch een keer uit te proberen. Beau hoop ik tegen te komen in de head spa. Lijkt me lollig. En tegelijkertijd sexy. Maar eigenlijk zijn we best positief dus over deze campagne. Dan alleen nog even over Beau. Kan een BN-er nou zoveel verschillende dingen doen? Beau als talkshowhost, als de nieuwe Rik Felderhof met diepgang en emotie in Casa di Beau en de lollige Beau met witte laarsjes en een superman-cape. Kan elke BN-er of property dat, of ligt het aan Beau dat je hoe dan ook altijd die herkenning en connectie met hem hebt? 

WAB: Als neutrale consument is Beau de tv-held wel over zijn top heen. De kijkcijfers van zijn talkshow staan onder druk en ik las ook dat zijn charmante Casa di Beau bijvoorbeeld wordt verslagen door een vergelijkbaar format van Raven van Dorst.

Maar Beau is een taaie. Heeft vaker succes en mislukking meegemaakt. In een recent interview flirt hij zelfs met het idee om te stoppen met televisie. Hij zegt daarin: 'Er zijn meer programma’s van mij mislukt dan dat er een succes zijn geworden'. Beau geeft zichzelf nog een paar jaar. Ook wel typisch voor hem om dit zo kwetsbaar, open en zonder opsmuk te zeggen. Doen niet veel tv-sterren hem na. Wellicht inderdaad een toekomst als reclameman? Van mij mag hij. 

MKWat jammer. Ik vind Beau juist mooie en oprechte tv maken. Ik snap de hang naar anders en edgy zoals Raven. Maar er mag soms ook gewoon wat meer feel good-tv zijn. Beau als reclame- en productieman, is zeker een goed idee. Beau is Social én altijd een goeie Deal. Dus ik zeg: go Beau! 

WABMeer kan ik er ook niet van maken. Social Deal en Beau zijn een goede combinatie. Een campagne die zijn werk meer dan goed doet: effectief, grappig en daarmee opvallend. Dus ook ik zeg ook voor deze Social Deal commercial: go Beau!

MKEn speciaal voor onze jongere lezers sluiten we nog even af met deze. Classic. Goud. Hilarisch. Hoe goed deze Social Deal-commercial ook is. En dat is hij. Beau kan deze commercial, hieronder te zien, nooit in zijn leven meer overtreffen: 

MK: En hij kwam er toen en nu mee weg. Social Deal heeft die kracht van Beau heel goed gezien en ingezet ten faveure van hun merk. En we zeggen het vaker: reclame is entertainment en er mag meer gelachen worden. Wij gaan lachend de week in, dankjewel daarvoor Beau! 

Zij marketingbaas van NN Group, hij directeur van Abovo Maxlead. Beiden hebben een groot hart voor marketing en reclame. Iedere week betwijfelt, bekritiseert of bewierookt het duo Mariëlle Krouwel en Willem-Albert Bol een actuele campagne. Met vandaag de nieuwe campagne van Social Deal met Beau van Erven Dorens. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie