Bavaria, onderdeel van Swinkels Family Brewers, presenteert ‘De Raad van 11 maatregelen’ om carnavalsvierders handvatten te bieden om verantwoord om te gaan met het ‘Carnavalsvirus’. De Brabantse bierbrouwer zegt als geen ander te erkennen dat het carnavalsvirus ieder jaar rond deze periode om zich heen grijpt en kruipt waar het niet gaan kan. In een nagebootste persconferentie met karikaturen Rutte dun Urste en Hugo mun Jungske van Volks & op je Gezondheid in de hoofdrol, roept de brouwer carnavalsvierders op om op een verantwoorde manier uiting te geven aan de carnavalskriebels. De brouwer drijft op carnavaleske wijze de spot met de welbekende persconferenties en huidige maatregelen om de spreiding van het coronavirus in te dammen. De campagne is ontwikkeld door Fama Volat.
Persconferentie en maatregelen
Tijdens de als sketch gepresenteerde persconferentie presenteren de karakters een overzicht van carnaval-symptomen, waarvan verlies van smaak, bijvoorbeeld qua muziek, onderdeel is. De typetjes, karikaturen van Premier Rutte en Hugo de Jonge, introduceren een lijst van maatregelen met daarbij een advies van ‘biroloog’ Jaapie. Ferdi probeert ook nog soms afstand te houden.
Met de video roept Bavaria carnavalsliefhebbers op om carnaval een warm hart toe te dragen, maar wel de officiële coronavoorschriften in acht te houden. Er wordt verzocht om de ‘carnavalsmaatregelen’ op te volgen en in quarantaine te blijven onder de rivieren, zodat het virus zich niet verder verspreidt. De aanmoediging die de demissionaire carnavalsministers uitspreken is om niet bij de ‘pekskes’ neer te zitten, maar om er één aan te trekken om zo het ‘carnavalsvirus’ uit te dragen, zowel thuis als online. Hiervoor stelt de brouwerij een digitale toolkit ter beschikking, met onder andere carnavalsachtergronden voor online meetings en instructies voor de zogenoemde ‘solonaise’.
Bekijk de persconferentie
De Raad van 11 maatregelen
'Schouder aan schouder'
Florent Renders, marketing manager Nederland bij Swinkels Family Brewers: ‘Dat carnaval dit jaar betekent dat we niet met z’n allen in de kroeg staan met een pilsje in ons hand, raakt ons niet alleen als brouwer, maar ook als Brabanders in ons hart. Carnaval zit in ons DNA en ook wij kunnen in deze periode niet om de symptomen van het carnavalsvirus heen. We kunnen ons voorstellen dat dit voor veel carnavalsvierders geldt. Daarom hebben we de Raad van 11 maatregelen opgesteld: op deze manier helpen we de carnavalsvierder om op een verantwoorde manier uiting te geven aan het mooiste feest van het jaar, in lijn met de overheidsmaatregelen. Uiteindelijk gaat deze campagne vooral om het zorgen voor een glimlach in deze rare tijd. We hopen dat we volgend jaar gewoon weer samen, schouder aan schouder, kunnen genieten van dit mooie feest in de horeca.’
Volgens Bavaria wordt de campagne nog uitgebreid met 'flauwe' of slechte persvragen, net zoals die bij de reguliere persconferenties gesteld worden.
Lees ook:
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!