Overslaan en naar de inhoud gaan

Bavaria: 'Carnaval verdient Nobelprijs voor de Vrede'

In de nieuwe carnavalscampagne benadrukt Bavaria het gevoel van verbroedering en verbondenheid dat het feest brengt.
Bavaria carnaval
Bavaria carnaval

Na de campagnes Carnaval Vrij in 2018 en Sjef Carnaval in 2019 grijpt Bavaria het feest ook dit jaar aan voor een grote campagne. Het Brabantse biermerk maakt het statement dat carnaval de Nobelprijs voor de Vrede verdient. De insteek van de campagne is om - met een knipoog - aandacht te geven aan het gevoel van verbondenheid en verbroedering dat carnaval brengt. Voor deze campagne, die loopt van 27 januari tot 25 februari, heeft de Brabantse brouwer onder meer de steun van de Bond voor Carnavalsverenigingen in Limburg en de Brabantse Carnavals Federatie.

related partner content for mobile comes here

Florent Renders, marketing manager Bavaria bij Swinkels Family Brewers: 'Als écht Brabants familiebedrijf is Bavaria sterk aan carnaval verbonden. We zijn er trots op en daarom willen we, samen met alle carnavalsvierders in Brabant en Limburg, er weer het mooiste feest van het jaar van maken. We hopen met deze ludieke campagne, met een kern van waarheid, ons steentje bij te dragen en te laten zien waarom carnaval zo'n mooi feest is. Het brengt mensen van allerlei pluimage, letterlijk en figuurlijk, samen en zorgt voor relativering.' Huub Smit, die ook in eerdere campagnes van Bavaria terugkomt, speelt bij ‘Carnaval voor de Vrede’ een grote rol en houdt een pleidooi voor het feest der feesten als de Dailalalama.'

Gedurende de campagne wil de brouwer carnavalsvierders motiveren hun steun te betuigen op carnavalvoordevrede.nl. Ook kunnen supporters het gedachtegoed delen met een vredeslichtje in de kleuren van hun carnavalsstad, dat vanaf week zeven bij verschillende supermarkten in de regio te verkrijgen is bij een sixpack 'vredespilskes'.

De campagne wordt in het zuiden van het land groots verspreid via online video, social en display advertising, print, (digital) out of home en via homepage take-overs op diverse nieuwssites. Daarnaast kunnen consumenten Snapchat en Instagram filters en stickers gebruiken om hun steun aan het gedachtegoed te laten zien. Op 10 februari wordt exclusief voor horecaondernemers een groot pre-carnavalsfeest georganiseerd bij Poppodium 013.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in