Ardanta wil met Mark Tuitert 'het ijs breken' over praten over leven en dood

De oud-Olympisch kampioen schaatsen Mark Tuitert stimuleert Nederlanders om het gesprek aan te gaan over de dood.

Campagnebeeld
Afbeelding: aangeleverd

Uitvaartverzekeraar Ardanta, een merk van a.s.r., lanceert vandaag een campagne om Nederlanders te stimuleren om een 'fijn en open gesprek te voeren over het leven en de dood'. Bij de campagne hoort een video waarin oud-Olympisch kampioen Mark Tuitert de hoofdrol speelt. 

Volgens Ardanta denkt 21 procent van de Nederlanders niet na over praten over de dood. Veel mensen die dat wél willen doen, vinden het volgens de uitvaartverzekeraar een moeilijk onderwerp. En dat terwijl nabestaanden vaak juist benieuwd zijn naar de uitvaartwensen. Tijd om het ijs te breken, aldus Tuitert in de campagnevideo die hieronder te bekijken is.

De dood hoort bij het leven

Ardanta wil met de campagne duidelijk maken dat een gesprek over de dood niet confronterend hoeft te zijn als je praat over het leven, waar de dood bij hoort. De uitvaartverzekeraar hoopt de campagne voor Nederlanders het duwtje in de rug is om er deze zomer 'op een luchtige manier' te praten met familie en vrienden. 

Tuitert doet dat ook, door antwoord te geven op zogeheten levensvragen. De uitvaartverzekeraar deelt de campagnevideo via socials en media. Ook zet het bedrijf deze zomer een promotieteam in dat in vijf Nederlandse steden waterijsjes uitdeelt in combinatie met een flyer. Op die flyer staat een levensvraag, bijvoorbeeld 'wat was je mooiste concert?'

De campagne is ontwikkeld door Van Santen Netwerk.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie