Premium

Commercial van Apple verbindt Elvis-imitators over de wereld met elkaar

Tegenwoordig kun je via FaceTime met 32 mensen in groepsgesprek. Apple laat dit met een optreden zien.

Apple lanceert een campagne over de nieuwe functie van FaceTime. Tegenwoordig kun je met maximaal 32 mensen tegelijk bellen. Om dit te promoten komt het techbedrijf met een commercial met Elvis Presley-imitators in de hoofdrol. Apple heeft de video in-house geproduceerd in samenwerking met regisseur Dougal Wilson van Furlined.

Het spotje moet aantonen dat FaceTime mensen dichterbij elkaar brengt. In de video komen imitators uit verschillende landen die diverse tijdperken van Elvis’ carrière vertegenwoordigen - van zijn vroege rock ’n roll-jaren tot de tijden in Las Vegas - voorbij. De mannen, gekleed als Elvis Presley, zingen het nummer  'There’s Always Mevoor elkaar.

Opvallend is dat Apple ze in beeld brengt op een rustige en ontspannen manier. Dit staat in contrast met hoe de imitatoren normaal gesproken over het podium rennen.

Eerder deze maand bracht Apple de campagne ‘Share your gifts’ uit. Een geanimeerd verhaal over een jong meisje dat haar schrijfwerk verbergt. De commercial, gemaakt in samenwerking met TBWA\Media Arts Lab, moedigt mensen aan om hun talenten met de wereld te delen.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie