Apple lanceert een campagne over de nieuwe functie van FaceTime. Tegenwoordig kun je met maximaal 32 mensen tegelijk bellen. Om dit te promoten komt het techbedrijf met een commercial met Elvis Presley-imitators in de hoofdrol. Apple heeft de video in-house geproduceerd in samenwerking met regisseur Dougal Wilson van Furlined.
Het spotje moet aantonen dat FaceTime mensen dichterbij elkaar brengt. In de video komen imitators uit verschillende landen die diverse tijdperken van Elvis’ carrière vertegenwoordigen - van zijn vroege rock ’n roll-jaren tot de tijden in Las Vegas - voorbij. De mannen, gekleed als Elvis Presley, zingen het nummer 'There’s Always Me' voor elkaar.
Opvallend is dat Apple ze in beeld brengt op een rustige en ontspannen manier. Dit staat in contrast met hoe de imitatoren normaal gesproken over het podium rennen.
Eerder deze maand bracht Apple de campagne ‘Share your gifts’ uit. Een geanimeerd verhaal over een jong meisje dat haar schrijfwerk verbergt. De commercial, gemaakt in samenwerking met TBWA\Media Arts Lab, moedigt mensen aan om hun talenten met de wereld te delen.