Appelsientje bestaat -net als Adformatie- vijftig jaar en viert deze mijlpaal met een campagne die (een beetje) zon in Nederland centraal zet. Want wie houdt er niet van de zon? Om een ode aan de zonnige mentaliteit te geven, zingt Roxanne Hazes een speciaal geschreven nummer bij de campagne, die is ontwikkeld door DDB Amsterdam. De songtekst van het nummer is geschreven door Aad Kuijper, voormalig CCO van DDB en kortgeleden overgestapt naar het nieuwe bureau Hotel L'Amour.
Job Koopman, strategy & business director van DDB Amsterdam, zegt dat DDB al vanaf begin jaren '70 meegewerkt heeft aan het succes van Appelsientje in Nederland. 'We zagen hier ook een mooie manier in om een heel tijdperk te vieren.'
Dat vindt ook Margreet Houthof, marketingmanager van Appelsientje. 'Wie jarig is trakteert. Vaak blijft vaak steken bij een korting, of alleen een nostalgische terugblik. Wij werden vooral blij van het idee om het zonnige karakter van Nederland en Appelsientje muzikaal te omlijsten. Daarnaast ga je onze Appelsientje vijftig jaar edities terugzien op billboards en in de supermarkten.'
De campagnevideo is hieronder te bekijken.
Voor DDB was dit de laatste campagne voor Riedel, het bedrijf achter onder meer Appelsientje en Coolbest. Riedel is namelijk vertrokken naar Hotel L'Amour.
Credits:
Verantwoordelijk bij Appelsientje: Margreet Houthof, Bas Boswinkel
Bureau: DDB Amsterdam
Creatie: Aad Kuiper
Strategie en account: Job Koopman
Productie: Marieke Prette, Joze Rikken
Componist: Pieter van Schooten
Zangeres Roxanne Hazes
Beelden: Pink Rabbit, Allard van der Werff
Grading: de Grot
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!