Toto, het merk van de Nederlandse Loterij maakt in nieuwe campagne bekend dat Andy van der Meijde de troonopvolger is van Sjaak Swart als Koning Toto. Volgens het kansspel gaat de nieuwe social first campagne, ontwikkeld door TBWA\Neboko, terug naar de roots van Koning Toto. Het merk legt uit dat de campagnevideo een één-tweetje is tussen de voetbal- en hiphopcultuur, met een rappende ex-voetballer in de hoofdrol.
Van der Meijde heeft in meerdere internationale competities gespeeld en ontvangt iedere week bij het programma ‘Andy in de auto’ bekende voetballers. Volgens het kansspel is dat de gouden combinatie om alle wedstrijden goed te kunnen voorspellen.
Hiphop-song gelanceerd op Spotify
Arno de Jong, cmo Nederlandse Loterij: ‘Iedereen heeft uitgekeken naar de terugkeer van het voetbal. Eindelijk kan onze nieuwe Koning Toto nu ook zijn debuut maken.’
Darre van Dijk, cco TBWA\Neboko: 'Het Koning Toto concept staat voor bragging en bosting. En een mix van Urban muziek met een vleugje humor. En dat Andy vele talenten heeft blijkt maar weer. Hij is vanaf nu dus ook bad ass rapper. Met een beetje hulp van rapper Hari Loco.'
De campagne wordt uitgerold op social media, TV, online, radio, instore en via eigen kanalen. De bijbehorende hiphop-track, ontwikkeld door Darius Dante, Brownie Dutch & Hari Loco, krijgt een eigen lancering op Spotify.
Lees ook: Sjaak Swart stoot Donnie van de troon in Koning Toto-campagne
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!