Overslaan en naar de inhoud gaan

Nike roept op tot eenheid in onweerstaanbaar krachtige commercial

Het sportlabel presenteert de derde video in de reeks ‘You can’t stop us’
You can’t stop us’  | Nike
You can’t stop us’ | Nike
You can’t stop us’  | Nike
You can’t stop us’ | Nike

Nike presenteert de derde video in de reeks ‘You can’t stop us’. De commercial, ontwikkeld door Wieden + Kennedy is een vertoon van kracht, eenheid en eindigt met het credo: ‘You can’t stop sport, you can’t stop us.’ Op het moment dat de NBA basketbalwedstrijden weer begonnen na maanden van lege arena's presenteerde Nike de nieuwe commercial. Het internationale sportlabel wil met de video oproepen tot hoop, eenheid en daarbij iedereen aanmoedigen fit te blijven in deze tijd die moet leiden tot verandering.

related partner content for mobile comes here

Met de stem van Megan Rapinoe, de Amerikaanse voetbalster die met haar team goud won op de Olympische Spelen in 2019, als voice-over toont de video telkens twee onafhankelijke beelden die vloeiend in elkaar overlopen. In elk shot presenteert het merk verschillende atleten die aantonen dat veel bewegingen binnen een breed scala aan sporten overeenkomen. Nike zegt dat het meer dan vierduizend beelden heeft onderzocht om de overeenkomsten van diverse sporters wereldwijd te verenigen in één video.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

You Can't Stop Us | Nike

Betere toekomst

In een statement maakt het sportmerk bekend dat de gesloten sportscholen en stadions de atleten er niet van weerhouden hebben om verder te gaan, te trainen, op allerlei manieren om gezamenlijk verandering teweeg te brengen. Door de getoonde vloeiende beelden wil Nike laten zien hoe het spel van het leven kan zijn als het speelveld gelijkwaardig is, in de verwachting dat het bij iedereen de ogen opent om in te zien dat een betere toekomst in het vooruitzicht ligt. Want volgens Nike 'zijn wij niet te stoppen.' 

You can’t stop us 

De derde video in de reeks toont evenals de voorgaande dat iedereen deel uitmaakt van dezelfde gemeenschap, ook tijdens een wereldwijde pandemie en sociaal isolement. In tegenstelling tot de eerdere twee video’s maakt de derde een verwijzing naar de verwarrende emoties die overal kenbaar gemaakt worden sinds de heropleving van de BLM-movement naar aanleiding van de dood van George Floyd.

Bekende atleten die voorkomen in de video naast de onbekende dagelijkse sporters zijn onder andere: Megan Rapinoe, LeBron James, Cristiano Ronaldo, Serena Williams, Colin Kaepernick en Kylian Mbappé.

Zelf verantwoordelijk voor een betere wereld

Rapinoe: ‘Alle mensen in de straat, gebruiken hun stem en al die stemmen worden gehoord. Ik vraag jullie om energiek te zijn op dit moment en om door te gaan. Ik geloof dat iedereen de verantwoordelijkheid zelf moet nemen en moet pleiten voor verandering. Want wij zijn verantwoordelijk voor een betere wereld.'

You can't stop us

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Nike Play for the World | You Can’t Stop Us

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Never Too Far Down | You Can't Stop Us | Nike

Lees ook: Nike maakt statement tegen racisme: 'For once, don't do it'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Marc Fahrner

Mooie reeks! Knappe campagne.

Ferry Bol

Nice! Maar wie was eerst: https://youtu.be/_TJG6E-GYs8

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in