Allianz Direct verruilt Usain Bolt voor groepje meeuwen
Allianz Direct presenteert het vervolg op de campagne met the fastest man alive Usain Bolt, waarmee het verzekeringsmerk in 2020 op de Europese markt werd geïntroduceerd als nieuw label voor de online activiteiten van moederbedrijf Allianz.
De nieuwe campagne is ontwikkeld door Alfred, sinds 2011 het reclamebureau van Allianz en Allianz Direct.
Daniëlle Boskemper, client services director Alfred: 'De afgelopen jaren hebben we zes commercials met Usain gemaakt, waarmee we naast het merk Allianz Direct nieuwe producten als woon- en reisverzekeringen introduceerden. Het directe en snelle van Allianz Direct hebben we daarmee aan de merknaam verbonden. Nu is het tijd voor de volgende stap, waarin de nadruk ligt op het slimme, digitale gemak van het merk. Dat zijn we tegenwoordig gewend van allerlei online services, vaak via je telefoon, zoals Spotify of Uber. Met de nieuwe campagne willen we benadrukken dat Allianz Direct een soortgelijke slimme keuze is, maar dan in verzekeringsland.'
Die keuze moet terugkomen in de pay-off 'It's not hard to be smart'. In de tv-commercial is een hoofdrol weggelegd voor drie meeuwen, die een vrouw die haar auto parkeert van een afstandje uitlachen.
De internationale campagne wordt in verschillende Europese landen uitgerold, waaronder Nederland, op televisie, online video, outdoor en radio.
Credits:
Klant: Allianz Direct
Eindverantwoordelijke klant: Ron Adams, Natasja Staal, Miriam Pijnenburg
Bureau: Alfred International
Strategie: Joris Nuiver, Edward van de Ridder
Account: Danielle Boskemper, Stéphanie Freitag, Luke Boots
Creatie: Jorn Kruijsen, Jeroen van de Sande, Rogier Mahieu, Jan-Willem Smits, Joost van Nistelrooij
Agency producer: Vittoria Robijns
Productiemaatschappij: SuperEasterFeather
Regisseur: Sven Super
Producer: Arjan Oosterveer
Lighting cameraman/D.O.P.: Ruzbeh Babol
Editor: MRTN
CGI/Online: Ambassadors
Muziek: Tom Tukker
De kunst van contact volgens Cliniclowns
Cliniclowns presenteert de campagne 'De kunst van contact'. Aanleiding is het dertigjarig bestaan van de organisatie, die als doel heeft om zieke kinderen 'weer even zichzelf' te laten zijn. Met de campagne wil Cliniclows zoveel mogelijk Nederlanders een 'positieve boost' geven. Zo zijn er online videotips, een podcast met Erik Scherder en Jochem van Gelder en een training voor maatschappelijke organisaties.
Ilse Beckers, directeur Cliniclows: 'Mentale gezondheid, eenzaamheid en verdeeldheid in de maatschappij domineren de krantenkoppen. We grijpen daarom ons jubileum aan om een boost te geven aan een positiever Nederland. In de afgelopen dertig jaar hebben onze clowns contact maken tot een ware kunst verheven, meestal met mensen die zich in een kwetsbare situatie bevinden. Met deze campagne bieden we Nederlanders tips, podcasts en trainingen aan. Want om je te verbinden met een ander, heb je echt geen rode neus nodig.'
De genoemde video's, podcasts en training zijn hier te vinden. De campagne is ontwikkeld door het Amersfoortse bureau Gumtree Creatives.
De 'inhoudelijke schoonheid' van Soilmates
Het avocado-oliemerk Soilmates lanceert een campagne die in het teken van 'inhoudelijke schoonheid' staat. Soilmates wordt gemaakt van 'lelijke avocado's' die afgekeurd zijn en normaliter weggegooid worden. Echte schoonheid zit van binnen, zo luidt het mantra van de campagne waarvoor bovendien motivational speaker Jono Lancaster is ingevlogen.
Jono Lancaster is geboren met het zogenoemde treacher collins-syndroom, een aandoening die het gezicht aantast. Als baby werd Lancaster door zijn biologische ouders te vondeling gelegd. Als 'inspirator' maakt hij zich nu hard om zijn verhaal -zo ook via Soilmates- te verspreiden: je bent sterk genoeg om 'je eigen superheld' te worden.
De campagne, die online wordt uitgerold, is bedacht en ontwikkeld door Happiness Amsterdam. Joey Boeters, creative partner: 'Jono heeft een belangrijke rol in de conceptfase van de campagne gespeeld, we hebben flink heen en weer gepingpongd om de juiste woorden te vinden. Daarom is het niet alleen een verhaal van Soilmates geworden, maar ook dat van Jono. Een maatschappijbreed verhaal. We willen mensen anders laten denken over echte schoonheid, want die zit vooral aan de binnenkant - het nu gaat om mensen of avocado's.'
De 'ADE-poetspil' van Smyle
Mondverzorgingsmerk Smyle lanceert tijdens het Amsterdam Dance Event de zogenoemde ADE-poetspil, een 'ludieke variant' op de al bestaande poetstabletten van het merk. Smyle vraagt hiermee aandacht voor mondverzorging zonder plastic in de vorm van een pil.
Ook heeft Smyle deze week een eerste flagshipstore geopend, aan de Keizersgracht in Amsterdam. Deze 'tandpastapraktijk' is opgezet in samenwerking met Five25 Mondhygiënisten. De poetspil en online en outdoor-pr-campagne is bedacht en ontwikkeld in samenwerking met reclamebureau Fitzroy.
Almar Fernhout, medeoprichter Smyle, is enthousiast over de 'dubbele lancering'. 'Het is een mooie gelegenheid om zowel onze nieuwe praktijk als de ludiek bedoelde poetspil te introduceren aan een breed publiek. We willen dat iedereen met een frisse adem en een stralende glimlach van ADE kan genieten.'
Nog meer ADE-activaties zijn hier te bekijken.