Achmea grijpt kijker opnieuw bij de lurven met krakende oudjes

Het onderwerp van de tweede film in het nieuwe communicatieconcept is de woningmarkt voor ouderen.

Jong geleerd, oud gekraakt

Het gesprek openen rondom het onderwerp ‘gelukkig oud worden’, dat is volgens Achmea het doel van de tweede campagne onder het construct ‘Samen Leven’, dat begin dit jaar gelanceerd werd met de film ‘Samen leven volgens Achmea’. (Een film die de hoofdprijs pakte bij de Dolphins in Cannes.) Noodklok is misschien een te groot woord, maar Achmea wil wel de aandacht vestigen op het tekort aan passend woningaanbod voor ouderen. In de commercial (bureau: New Growth Strategies), laat Achmea – naar later blijkt - een groep broze senioren een pand kraken. Helemaal in eighties style:

Campagne Gelukkig oud worden volgens Achmea

Verantwoordelijk voelen

Marjanne Mulder, senior brandmanager bij Achmea, zegt in een toelichting op het werk dat de verzekeraar het gesprek over actuele maatschappelijke vraagstukken wil entameren, als Achmea tenminste zelf kan bijdragen aan oplossingen voor het betreffende probleem. ‘Wij voelen de verantwoordelijkheid ons in te zetten voor dit vraagstuk. Met onze merken Zilveren Kruis en Syntrus Achmea ontwikkelen we nieuwe woonvormen en bieden we slimme aanpassingen in huis. Maar oplossen kan Achmea niet alleen. Daarom zoeken we samenwerking met overheden en organisaties die zich bezighouden met zorg en wonen.’

Daarnaast is er dus die oproep om zelf ook na te denken over waar je gelukkig oud wilt worden. ‘Daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen. Want een fijne woning, die ook straks bij je past, ligt niet voor het oprapen. Het raakt iedereen, of je nu zelf ouder wordt of ouders hebt die ouder zijn.’

Hieronder de film 'Samen Leven volgens Achmea die begin dit jaar verscheen en die zilver, goud en een Grand Prix won bij de Cannes Corporate Media & TV Awards (de zogeheten Dolphins).

Samen Leven volgens Achmea

Credits 'Gelukkig oud worden volgens Achmea'

Opdrachtgever: Achmea
Bureau: New Growth Strategies
Media: Mindshare
PR: Glasnost
Productie: Vidiboko
Productiemaatschappij: CZAR
Executive producer: Willem Bos
Producer: Carolien Eversdijk
Regisseur: Martin Werner
Director of Photography: Robbie van Brussel
Music and sound design: Upright Music
VFX: BaconX
Grading: Hannibal Lang (BaconX)
Website: Clutch
Social: Crowd Media

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie