ABN Amro presenteert een korte dramafilm die ondernemers bewust moet maken van het belang van een duidelijke toekomstvisie. Volgens de bank geeft de twee minuten durende film ‘Leven in de brouwerij’een inzicht in de dilemma’s waar ondernemers nu al voor staan terwijl ze zich klaar maken voor de toekomst.
De film is ontwikkeld door N=Content.
Thema's
De thema’s en rapporten van ABN Amro zijn naar eigen zeggen als basis gebruikt voor de storytelling en de personages van het verhaal.
Vragen die in de film naar voren komen zijn onder andere; Welke rol heeft het bedrijf of organisatie in een wereld die verduurzaamt? Moet een organisatie zelf innoveren of kan dat beter uitbesteed worden, en wat moet er gedaan worden wanneer zich een overname aandient?
Belangrijke vragen, zo stelt de bank, want: ‘De toekomst valt niet te voorspellen, maar je kunt er wel op voorbereiden.’
Drama voor urgentie
Anne Stokvis, creative director bij N=content zegt dat als het over toekomstscenario’s van een organisatie gaat, dit voor veel mensen vaak ver weg voelt. ‘Het blijft abstract. Daarom hebben we voor drama gekozen. Daarmee wordt het onderwerp direct invoelbaar en emotioneel. Dat is de kracht van content, omdat je de tijd en gelaagdheid hebt om iemand echt iets te laten voelen.’
Gelaagde campagne
In de film komen drie centrale thema’s aan bod; Innoveren, verduurzamen en bedrijfsovername. ABN kondigt aan dat deze thema’s in de verdere campagne nog worden uitgediept. Via interactieve banners en social posts vragen de hoofdrolspelers aan ondernemers hoe zij denken over deze thema’s.
Daarnaast staat er een inhoudelijke branded content-artikelenreeks over de thema's op de planning in samenwerking met NRC.
Aanzetten tot nadenken
Eva ten Doeschate, marketeer bij ABN Amro vertelt dat de campagne ondernemers moet aanzetten om na te denken over bedrijfscontinuïteit.
‘In de film prikkelen we ondernemers door een voor veel ondernemers herkenbare situatie uit te vergroten. In de lagen daaronder maken we de thema’s concreter en verhogen we de urgentie om na te denken over de toekomst. En op onze website helpen we de ondernemer vervolgens verder met praktische tips en informatie.’
De film Leven in de Brouwerij
Vervolg Meedenkers-campagne
De campagne is een vervolg op de Meedenkers-campagne waarin ABN Amro liet zien dat zij hun kennis en expertise wil gebruiken om samen met haar klanten mee te denken.
Lees ook: ABN Amro vindt tennissport vervuilend voor het milieu en start campagne
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!