Overslaan en naar de inhoud gaan

TikTok test donatiemodel voor populaire accounts

De socialemedia-app laat gebruikers via een test een zelfgekozen bedrag overmaken naar hun favoriete accounts.
TikTok
TikTok

TikTok houdt momenteel een experiment rondom een donatiemodel waarmee gebruikers hun favoriete accounts kunnen steunen. Accounts die geselecteerd zijn voor de test, moeten minimaal honderdduizend volgers hebben, moeten zich richten op volwassenen en dienen akkoord te gaan met de voorwaarden van TikTok. 

related partner content for mobile comes here

Gebruikers kunnen vervolgens een zelfgekozen bedrag overmaken naar deelnemende accounts. Het minimale donatiebedrag moet één dollar zijn. Gebruikers kunnen ervoor kiezen om de donatie onder hun naam of anoniem te doen en hoeven een account niet te volgen om een donatie te kunnen doen.

TikTok rekent geen commissie

Interessant aan het experiment is dat TikTok geen commissie rekent over de donaties. Honderd procent van het overgemaakte bedrag is dus voor de persoon of personen achter het betreffende TikTok-account. Dat is opvallend omdat TikTok nu dus niets verdient aan het donatiemodel, waar veel concurrerende techdiensten dat wél doen.

Hoeveel accounts er geselecteerd zijn voor dit experiment, wil TikTok niet zeggen tegen Techcrunch. Of het bedrijf het donatiemodel daadwerkelijk gaat implementeren en zo ja, of het dan ook geen commissie gaat rekenen, blijft vooralsnog ook onduidelijk.

TikTok experimenteert regelmatig met nieuwe functies en verdienmodellen. In september werd bekend dat TikTok één miljard maandelijkse gebruikers heeft.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in