Is het je doel om de naamsbekendheid van je merk een boost te geven? Wil je je doelgroep kennis laten maken met je product of dienst? Of wil je bezoekers opvolgen nadat ze online een branded article hebben gelezen? Met display advertenties leid je je doelgroep naar waar je ze hebben wil: jouw website.
Wat is een display advertentie?
Een display advertentie kun je zien als een digitaal billboard langs de snelweg. Online display banners bestaan in allerlei soorten en maten en kun je naar wens invullen. Denk bijvoorbeeld aan video of rich media: waar onder andere video en audio samenkomen.
Wat zijn de voordelen van display?
- Goed meetbaar en tussentijds te optimaliseren
- Adverteren op meerdere websites tegelijk, via gestandaardiseerde formaten
- Gericht adverteren en websitebezoekers opnieuw benaderen met retargeting
5 stappen voor een succesvolle display campagne
Waar moet een display campagne aan voldoen om je doel te behalen? In deze 5 stappen maak je er een succes van.
Stap 1: Definieer een haalbare en duidelijke doelstelling
Wat is het doel van je campagne? Wil je vooral traffic naar een bepaalde landingspagina om een product of dienst te verkopen, of wil je brand awareness creëren? Deze stap is misschien een inkoppertje, maar het is altijd goed om eerst stil te staan bij wat je wil bereiken. Zo kun je het beste bepalen wat je vervolgstappen worden.
Stap 2: Bepaal de doelgroep
Wie wil je bereiken met je advertentie? Een specifieke regio, of lezers met een specifieke interesse? Kies je doelgroep niet te ruim, maar ook niet te beperkt. Het is zonde als je potentiële klanten mist door bijvoorbeeld te strenge leeftijdsgrenzen.
Welke titel past bij je doelgroep? Richt je je bijvoorbeeld op Amsterdammers? Dan is het Parool wellicht een goede keuze. Maar dat niet alleen: op het hele netwerk van DPG Media bereik je jouw doelgroep middels doelgroeptargeting. Dat wil zeggen dat je bijvoorbeeld jonge ouders niet alleen bereikt via Ouders van Nu, maar hen op alle DPG-websites kunt bereiken.
Stap 3: Zorg dat de banner aansluit op de doelgroep en het doel van de campagne
Mensen voelen zich eerder aangesproken als ze iets zien waar ze zich in herkennen. Is je doelgroep vrouwen met jonge kinderen? Gebruik daar dan ook een afbeelding van. Als je meerdere doelgroepen hebt, is het verstandig om ook meerdere uitingen te gebruiken zodat je doelgroep zich altijd herkent.
Zorg er daarnaast voor dat je uiting kort en bondig is. Gebruik niet te veel tekst, maar korte zinnen en pakkende woorden die meteen duidelijk zijn. Less is more.
Maar hoe zorg je nu voor meer conversie? Dat vertellen we je in tip 4 en 5. Lees verder op dpggrow.nl!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!