Nee, Peroni Nastro Azzurro is niet het eerste pilsmerk dat zijn alcoholvrije variant koppelt aan de Formule I. Heineken timmert daarmee vanaf 2017 stevig mee aan de weg met met een kapitaal sponsorprogramma. Peroni doet het heel anders. Het merk dat net als Grolsch onder de Asahi-vlag opereert, reist Europa door met het zogeheten Il Pitstop, dat wordt uitgelegd als ‘de Aston Martin Aramco Cognizant Formule I Team experience’.
Band verwisselen
Het moet een activatie zijn die alle zintuigen van de Formule I-fan prikkelt. In Nederland is ‘de ervaring’ gratis te bezoeken in de Westfield Mall of The Netherlands van 1 t/m 4 september 2022.
Wat de experience inhoudt? ‘Gasten krijgen de mogelijkheid een replica van de Aston Martin Formule I teamauto van dichtbij te bekijken en kunnen meedoen aan een pitstop-challenge, waarin een echte band zo snel mogelijk moet worden verwisseld.
Peroni: ‘Een soundscape-ervaring maakt het geluid van de Aston Martin Formule I teamauto die Il Pitstop binnenrijdt en zelfs de geur van het rubber is aanwezig. Dit alles geeft het gevoel alsof je even écht in de teamgarage staat.’
Natuurlijk kunnen bezoekers ook de nieuwe Peroni Nastro Azzurro 0.0% proeven, een bier dat naar eigen zeggen ‘dezelfde verfrissende Italiaanse smaak heeft als Peroni Nastro Azzurro’, zonder dat er maar een procent alcohol in zit.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!