Uncommon People, een Amsterdams adviesbureau dat leidinggevenden en ander talent in de adtech- en digitale mediawereld plaatst bij bedrijven, gaat een samenwerking aan met twee buitenlandse bureaus. Door de handen ineen te slaan met Relish Global (Londen) en Searchlight (New York) willen de partijen een wereldwijd headhunting-netwerk creëren.
Uncommon People is in 2019 opgericht door Eric Snelleman en Kees de Jong en heeft inmiddels ook een kantoor in Australië. Het bedrijf telt twintig medewerkers verspreid over diverse continenten en wil 'op korte termijn' ook een vestiging in Singapore openen.
De Jong: reguliere recruiters missen de expertise
'Het probleem is dat generalistische recruiters in de branche niet genoeg kennis hebben van de digitale reclame, adtech of martech, en ze hebben niet de genuanceerde expertise om te begrijpen welk type persoon een merk, bureau of adtech-aanbieder nodig heeft. Deze joint venture stelt ons in staat om talent over de hele wereld te zoeken en te vinden voor elke andere markt in de wereld', aldus de Jong. 'Onze klanten zijn wereldwijd en ze streven ernaar om het beste talent voor hun bedrijf vinden via één talentbureau. We zijn nu in een positie om op te treden als die wereldwijde leverancier via onze allianties met Relish Global en Searchlight.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!