Yakult Europe kiest voor Brandgurus om de nieuwe merkstrategie te ontwikkelen en vervolgens de Europese bureauselectie te begeleiden.
Julian Stevense van Brandgurus: ‘Wat begon met de ontwikkeling van de nieuwe pan-Europese brand & communication strategy bleek de eerste stap te zijn in een intensieve samenwerking. Omdat de nieuwe strategie allereerst intern gedragen moest worden, is er direct na afronding een internal branding traject gestart en hebben we elk land afzonderlijk meegenomen in de nieuwe strategie.’
Brandgurus begeleidt ook de Europese bureauselectie voor de external branding campagne. Stevense: ‘Samen met een internationaal projectteam van Yakult marketeers hebben we een uitgebreid traject doorlopen met bureaus uit vier verschillende landen.’
Yakult, onderdeel van het Japanese multinational Yakult Honsha, brengt een gefermenteerde zuiveldrank op de markt met minimaal 20 miljard Lactobacillus casei Shirota bacteriën per flesje. Deze bacteriën bereiken de darmen levend. Het probiotica-drankje zou een positief effect hebben op de darmflora.
De nieuwe pan-Europese campagne start begin 2021.
Lees ook: Jumbo opent solidaire koelkast tegen probleem van stijgende armoede
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!