Het wordt druk op de creatieve vloer van reclamebureau Natwerk. Waar de creatieve directie al enige tijd bestaat uit Pepijn Rooijens, Pim Smeets en Robbin de Waij, worden Wessel Beumer en Barend Stegeman als nieuwe creative directors aan het team toegevoegd. Het duo krijgt de leiding over een nieuw op te zetten ‘business unit’.
Promotie
Beumer en Stegeman komen van bureau Selmore, waar ze de laatste twee jaar als creatief team werkzaam waren. Daarvoor werkte het duo zeven jaar voor XXS Amsterdam (tegenwoordig Creature). De reden voor de move naar Natwerk is het feit dat Beumer en Stegeman leiding kunnen geven en onderdeel worden van de 'groeifase' van het bureau – hiermee maken ze in feite promotie. Een woordvoerder van Natwerk vult aan dat de overstap voor alle partijen in goed overleg is gegaan. ‘We hebben altijd contact met creatieven, het gesprek is organisch en viavia ontstaan.’
Een creatief team met liefst vijf creative directors is opmerkelijk te noemen, maar 'de groei in korte tijd' is de aanleiding hiervoor, meldt Natwerk. Zo zijn recent accounts als Netflix en Tikkie binnengehaald en vraagt supermarkt Dirk, waarvan Natwerk sinds vorig jaar de lead agency is, om de nodige extra mankracht. Bij Natwerk werken in totaal 48 mensen (inclusief freelancers).