Overslaan en naar de inhoud gaan

Wenneker Group gaat verder als Pakt: ‘Merk zoekt specialist, niet groot bedrijf’

De naamswijziging moet 'de synergie' tussen de 8 productiehuizen onderling onderstrepen, zegt ceo Maartje van Wijk.
Wenneker Group gaat verder als Pakt
Maartje van Wijk en Maurice Wenneker
Wenneker Group gaat verder als Pakt
Maartje van Wijk en Maurice Wenneker

Wenneker Group, het moederbedrijf van acht film- en fotoproductiehuizen, gaat vanaf vandaag verder als Pakt. De naamswijziging moet duidelijker aangeven waar de verschillende labels voor staan.

related partner content for mobile comes here

Het gaat om de labels Wenneker (Amsterdam en Gent), Nosh, Peek, Crush, Explained, Volstok en Bsmart, die zijn verspreid over Nederland, België en Zweden. Wenneker werkt voor veelal internationale opdrachtgevers zoals Nestlé, Mojang (Minecraft) en Philips.

De naam Wenneker komt uit de tijd van de oprichting van filmcontentbureau Wenneker in 2005, toen Maurice Wenneker nog niet wist dat zijn bureau en latere groep 'zo groot' zouden worden. En wie Wenneker hardop uitspreekt, snapt al gauw dat de naam over de grens niet erg lekker bekt.

Best een beetje trots

De nieuwe naam Pakt moet de synergie tussen de acht productiehuizen onderling onderstrepen, zegt ceo Maartje van Wijk. Dat de naam Engels klinkt ('pact'), maar net anders wordt geschreven, is volgens oprichter Maurice Wenneker een knipoog naar de Nederlandse achtergrond van de bureaugroep. De namen van de acht individuele bedrijven blijven behouden - en dat is essentieel, zegt hij. 'Merken zijn voor hun creatieve content op zoek naar een specialist, niet een groot generalistisch bedrijf. We hadden altijd al verschillende disciplines in huis, van animatie tot foodcontent, maar dat was misschien niet altijd even duidelijk en ook de manier waarop de bedrijven onderling samenwerking bleef onderlicht. De nieuwe naam moet dit een push geven. Plus het is een mooie aanleiding om nog eens te laten zien wat we doen, daar mogen we best een beetje trots op zijn.’

Internationaal talent aantrekken

Binnen de groep werken nu 115 mensen die vanuit een ‘buy-and-build-strategie’ een jaaromzet van 23 miljoen euro realiseren, meldt Wenneker weinig bescheiden. De zaken lijken dus goed te gaan, wat tegelijkertijd de vraag oproept: wat moet de nieuwe bedrijfsnaam precies opleveren? Wenneker: 'We hopen natuurlijk ons klantportfolio uit te breiden. Bovendien willen we meer internationaal talent aantrekken, er is toch een war on talent gaande. Kijk, mensen die goed zijn in 3D-animatie zie je weinig in Nederland, maar in Zweden heb je er juist heel veel. Met de nieuwe naam kunnen we hen beter bereiken.’

Gevraagd naar de toekomst, zegt Van Wijk dat in ieder geval Duitsland ‘in beeld’ is. ‘Onze diensten zijn gericht op het leveren van content voor grote internationale merken. De focus voor de groei van onze groep ligt op bedrijven die zijn gevestigd in Noord-Europa.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in