DEPT® heeft WEB3/DEPT® gelanceerd ter ondersteuning van het snelst groeiende segment van hun activiteiten. Het team van 300 personen, dat dit jaar verantwoordelijk was voor 5% van de agency’s inkomsten, helpt klanten experimenteren met blockchaintechnologie, immersive experiences bouwen in de metaverse en strategieën opstellen voor het lanceren van NFT’s.
“Web3 en de metaverse zijn de twee transformationele technologische evoluties van het komende decennium,” zegt Isabel Perry, vice-president bij WEB3/DEPT®. “Maar het is moeilijk voor CMO’s en CIO’s om te ontdekken waar ze moeten beginnen. De afgelopen twee jaar hebben we zo veel merken geholpen om de manier waarop ze met klanten omgaan te herdefiniëren. Daarom vinden we dat het tijd is om al deze expertise en kennis te bundelen onder de vlag van WEB3/DEPT®.”
Het team heeft aan meer dan zestig Web3-georiënteerde projecten gewerkt, waaronder primeurs en bekroond werk voor merken als H&M, Tomorrowland, SPIN, Eurovision, Sprite (samen met Marvel) en Dubai World Expo. Maar ook voor Web3-natives als HAPE, Circle, Dequency, Yuga Labs en Merit Circle.
De Web3-ervaring van DEPT® is gebaseerd op een sterke focus op technologie en gaat terug tot 2015, toen het bureau met Circle de allereerste cryptobank hielp bouwen. Sindsdien heeft de agency expertise opgebouwd in blockchaintoepassingen en marketplaces, waaronder het creëren van Algomart: ‘s werelds eerste opensource-oplossing gebouwd op de duurzame Algorand-blockchain voor het lanceren van een NFT-marketplaats.
DEPT® is ook verantwoordelijk voor een aantal immersive experiences op het web, augmented reality, virtual reality, extended reality, gaming en de metaverse, waaronder:
- Een Metaverse R&D Hub van 100 miljoen dollar in Melbourne voor de Thaise mediagigant T&B Media Global. Het is onderdeel van het ambitieuze plan (van 420 miljoen dollar) om Translucia te ontwikkelen – een immersive metaverse-ervaring voor wereldwijde technologiegebruikers.
- Een unieke Web3-ervaring voor modemerk H&Mbeyond, die hun showroom veranderde in een meeslepende, virtuele ervaring.
- De eerste online winkel voor Digital Fashion voor HYPEWEAR by ABOUT YOU.
- Het prijswinnende Cookie Monster AR-spel binnen de Sesame Street Yourself-app, waar kinderen ingrediënten uit hun fysieke omgeving verzamelen om Cookie Monster koekjes helpen te bakken.
- Een interactieve AI-tradingcardervaring voor eBay op Comic Con 2022.
- ‘s Werelds eerste real-life game-ervaring, live gespeeld op Twitch om een hype te creëren rond de première van de film Without Remorse van Amazon Prime Video.
“Web3 voelt een beetje als mobile games in 2006 – het staat nog in de kinderschoenen, maar zal zeker impact hebben – overal, en op iedereen,” aldus Dimi Albers, CEO van DEPT®. “Wij willen het voortouw nemen en onze klanten helpen om het komende decennium met deze transformerende technologieën om te gaan. We denken dat de combinatie van onze sterke gebundelde kennis, ervaring met meer dan zestig Web3-projecten en onze diverse mix van engineers, creatives en strategen die de Web3-visie ‘snappen’, ons onderscheidt. Daarnaast hebben we ambitieuze R&D-plannen in EMEA, de Verenigde Staten en Azië-Pacific.”
WEB3/DEPT® maak het voor de klanten gemakkelijker om gebruik te maken van DEPT®’s expertise in Web3 businesstransformatie, blockchaintechnologieën, immersive experiences op het web, AR, VR, gaming en de metaverse. Maar ook van de agency’s eigen oplossingen voor blockchain, webGL, pixel streaming en blockchainonderwijs. Het team introduceert ook een nieuw Web3 Labs-platform om zowel klanten als collega’s te helpen de Web3-fundamenten beter te begrijpen. Inclusief het verschil tussen cryptomunten en cryptotechnologie, waarom gedecentraliseerde technologie toekomst heeft en introducties over wallets, NFT’s, DOA’s, marketplaces, stablecoins, etc.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!