Calamity Jane, het bureau dat zich hard wil maken voor een andere rol van vrouwen in advertising, voegt Bruut Bier toe aan haar klantenbestand. Het bureau noemt het een mooie kans om onstereotiep werk te maken, want: ‘Van Bruut mag het allemaal wel wat meer brutaal, origineel en tegendraads.'
'Bruut is voor iedereen'
Sander van Engelen van Bruut Bier legt uit dat het biermerk ver weg wil blijven bij de stereotiepe, vaak op mannen gerichte, bierreclame:
‘Calamity Jane gaat voor ons die vertaalslag maken en onze Tripel Gajes op taboedoorbrekende wijze in de kijker spelen. Want liefde voor bier is universeel. En Bruut is voor iedereen.’
Niet alleen voor vrouwen
Geerke Catshoek van Calamity Jane, een zogenoemd DEI (diversity, equity and inclusion)-agency, geeft aan geeft aan dat ze, samen met medeoprichter Kiona de Vries, ‘heel graag’ een biermerk als klant wilden.
‘Want we zijn dan wel een bureau dat bestaat uit vrouwelijke creatives, we maken niet alleen werk voor vrouwen. We willen niet bekend staan als “die lippenstift en maandverband-tent”.’
Het craftbier van Bruut Bier is te koop bij geselecteerde filialen van Jumbo en Coop en ligt sinds deze herfst bij Albert Heijn.
Lees ook: Calamity Jane wil eind maken aan stereotypering van vrouwen in reclame
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!