Manuel Ostyn en Pieter Staes gaan als creative directors de nieuwe vestiging van Joe Public in Antwerpen leiden. Mélanie Dalla-Riva wordt strategy director van de Vlaamse vestiging. Het drietal staat in België bekend als topcreatieven en werkte hiervoor in soortgelijke functies bij reclamebureau Wunderman in Antwerpen.
Het nieuws van de nieuwe vestiging werd vorige week bekendgemaakt, waarover Adformatie berichtte. Joe Public is nu actief in Amsterdam, Johannesburg en dus ook in Antwerpen, waarvan bovendien digitaal bureau Springbok partner is. De komende jaren wordt het zogenoemde Take away advertising-model van Joe Public verder internationaal uitgerold, aldus het bureau.
Pretentieloze aanpak
Ostyn zegt: 'Ik was vrij snel gecharmeerd van de nuchtere Take away-aanpak van Joe Public, die getuigt van creatieve durf. De oprichters in Nederland (Antoine Houtsma en Jeroen van Eck, red.) hebben daarmee mijn respect verdiend, maar volgens mij is het ook een pretentieloze aanpak die zuurstof biedt aan creativiteit om z'n economische meerwaarde te bewijzen. En dat doe ik graag.'
Dalla-Riva vult aan: 'Ook niet geheel onbelangrijk binnen dit model: geen pitches. Opdrachtgevers zijn vrij om te komen en gaan. We hebben uiteraard liever dat ze komen, want we bouwen graag een merken, maar pitches en vaste contracten dragen daar niet aan bij.'
Staes licht toe: 'De kantoren in Zuid-Afrika en Nederland bewijzen dat het model werkt, dat kan ook niet anders in een netwerk waar creatieven en strategen het voor het zeggen hebben. Ik kan dat als creatief alleen maar toejuichen.'
De absolute top
‘In België is dit nieuws ingeslagen als een bom!’, laat Antoine Houtsma desgevraagd weten. ‘Weliswaar beginnen we ‘maar’ in België, maar wel met de absolute top. Op naar Londen, Berlijn, Parijs, Madrid en Milaan’, besluit hij met een knipoog.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!