Het Chinese smartphonemerk Vivo start vandaag officieel in Nederland en lanceert drie verschillende smartphones tussen de 219 en 1099 euro. Vivo maakte eind mei bekend deze zomer de Nederlandse markt te betreden. Destijds gaf distributeur V2Future aan de lokale marketingactiviteiten te gaan verzorgen. Nu Vivo daadwerkelijk van start gaat, blijkt het merk wel gekozen te hebben voor een apart pr-bureau.
Omnicom PR Group is een samenwerking met Vivo aangegaan op pr-vlak. Het bureau heeft - namens Vivo - een eerste persbericht uitgestuurd over de verkoopstart en stuurt de smartphones op verzoek op naar relevante media. Zij kunnen zo onafhankelijke productreviews maken.
OPRG en Vivo zijn verheugd om samen de Nederlandse consument bekend te maken met smartphones die al door miljoenen mensen wereldwijd met veel plezier gebruikt worden 'OPRG bouwt graag samen met Vivo aan hun missie om consumenten te laten zien wat de verschillende voordelen zijn van het bezitten en gebruiken van een Vivo-smartphone' zegt Rosalinde van de Wall, CEO bij OPRG Nederland desgevraagd tegenover Adformatie.
Marketingstrategie
Vivo hoort bij de vijf grootste smartphonemerken ter wereld en is met name groot in Azië. Begin 2021 breidde Vivo uit naar een handvol Europese landen, waaronder Duitsland en Frankrijk. Nu volgt Nederland en is het merk in meer dan zestig landen actief. Wereldwijd heeft de fabrikant een marktaandeel van 8,1 procent.
Als succesvol smartphonemerk sponsort Vivo onder meer het WK Voetbal dat eind dit jaar in Qatar plaatsvindt. Adformatie publiceert binnenkort een interview met Vivo's marketingdirecteur over de Nederlandse marketingstrategie.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!