De VEA Legend-prijs wordt uitgereikt aan een ‘vakicoon’, een man of vrouw die niet alleen veel voor zijn/haar bureau(s) heeft betekend, maar ook heeft bijgedragen aan de ontwikkeling van het vak. De prijs wordt traditiegetrouw uitgereikt tijdens het VEA Legend Dinner, ter afsluiting van het jaarlijks VEA Event.
Simon Neefjes, de laureaat van dit jaar, verliet onlangs TBWA\Neboko, dat hij in 1999 samen met creatieven Diederick Koopal en Cor den Boer oprichtte onder de naam Neboko. Drie jaar later werd het bureau overgenomen door TBWA.
Onder Neefjes, die vanaf 2014 ook deel uitmaakte van de internationale TBWA-directie, werd TBWA\Neboko vier keer uitgeroepen tot Bureau van het Jaar. Neefjes zelf werd in 2012 gekozen tot Reclameman van het Jaar en in 2013 tot Meest Onmisbare Man in reclame-, marketing- en mediabranche.
Behalve de VEA Legend wordt sinds 2014 ook een prijs uitgereikt aan jong, aanstormend talent. Dit jaar is dat Roderick Prince, manager Social Media bij TBWA. Net als zijn voorgangers mag Prince een jaar meedraaien in het VEA-bestuur.
Future proofing
Het VEA Event zelf, in de Rode Hoed in Amsterdam, stond in het teken van ‘Future proofing’. David Snellenberg (Dawn) besprak nieuwe manieren van creativiteit, Marijn Roozemond (MassiveMusic) keek naar de toekomst van muziek en de rol van voice hierin en slotspreker Spencer Heijnen (Culture Builders) reikte in een interactieve handvatten om mensen en organisaties te laten groeien en bloeien.
Daarna vond de eerste editie van het RA*W Lagerhuis plaats, waarin 25 jonge talenten onder leiding van Ronald ter Voert het debat aangingen met 25 bureaudirecties. Onder meer over de stelling 'Learning on the job is een excuus voor bureaus om niet te hoeven investeren in talentontwikkeling’.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!