Op 28 maart trok heel Hollywood weer de prachtigste driedelige pakken en duizelingwekkend mooie jurken aan, want de Oscars werden voor de 94ste keer uitgereikt. Je hebt hier vast het één en ander wel over gelezen toen je maandagochtend je Twitter en Instagram opende. Tijdens de uitreiking van de Best Documentary maakte comedian Chris Rock een grap ten koste van de vrouw van Will Smith. Will marcheerde vervolgens het podium op en gaf hem een ‘bitch slap’.
Social media gaat los over dit voorval en ook de meningen zijn hier uiteraard over verdeeld. De ene groep begrijpt Will Smith volledig, de andere groep wilt dat zijn Oscar die hij won in de categorie Best Actor wordt ingetrokken. Maar je hebt ook nog een groep die denkt dat het allemaal gescript is want het is en blijft natuurlijk wel gewoon Hollywood. Fake it until you make it? Eén ding is zeker, social media raakt sindsdien overspoeld met memes van het incident en sommige merken hebben er snel op gereageerd.
Ook merken zoals Fashion Nova en Bol.com haken op dit incident in en ook daar zijn op het internet de meningen over verdeeld. Want kan een merk wel een moment van geweld gebruiken om hun producten te promoten of met hun klanten in contact te komen? Na het Oscar-incident werden de shows van de comedian in ieder geval vanzelf gepromoot, want de kaartverkoop schoot flink omhoog. Één van de grootste kaartverkoper in de VS, TickPick, gaf aan dat er sinds de Oscaruitreiking meer kaarten zijn verkocht dan in de hele maand ervoor. Misschien verzacht dat toch een beetje de pijn.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!