Suzuki heeft per 1 januari 2021 alle dealercommunicatie bij Abovo Media/Maxlead ondergebracht. Het mediabureau was al de mediapartner van het Suzuki-dealernetwerk, nu krijgt het ook verantwoordelijk voor alle lokale marketingactiviteiten. Met een speciale ‘Local-Hero-strategie’ gaat een vast team de Suzuki-dealers ondersteunen met de inzet van hun lokale above- en below-the-linecommunicatie.
De ‘Local Hero-strategie’ stelt de tachtig lokale Suzuki-dealers in staat om landelijke campagnes op eenvoudige wijze door te vertalen naar (hyper)lokale campagnes. Op een speciaal online platform kunnen de Suzuki-dealers zelf hun below-the-linemarketingactiviteiten samenstellen en bestellen en zien ze op een dashboard binnen het platform wat de door hen lokaal bereikte resultaten zijn. Het Abovo-team ondersteunt hen bij de middelenselectie en de inkoop van hun lokale campagnes als DOOH, radio en tv.
Alla Oosterling, senior campaignmarketeer Suzuki: 'Door nu naast de media-inkoop ook onze dealercommunicatie bij Abovo Media/Maxlead onder te brengen, professionaliseren wij de ondersteuning aan onze dealers op een efficiënte wijze. We bieden ze meer flexibiliteit, terwijl wij meer inzicht krijgen in het totale advertentieproces.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!