Overslaan en naar de inhoud gaan

Suzuki wil bekendstaan als 'betrouwbaar en plezierig' en lanceert nieuwe merkpositionering

In de campagne worden ‘alle productgroepen’, dus ook de motorfiets en buitenboordmotor, van het automerk over het voetlicht gebracht.
Suzuki lanceert nieuwe merkpositionering
Suzuki lanceert nieuwe merkpositionering

Suzuki kondigt een nieuwe merkpositionering genaamd ‘Serious about fun’ aan. De introductie gaat gepaard met een nieuwe merkcampagne in de Nederlandse markt, ontwikkeld door bureaus The Merge, Branddoctors en Dpplr. Suzuki voert de nieuwe merkpositionering 'op alle kanalen' door, van de website en campagnes tot de zogenoemde showroombeleving, aldus het automerk.

related partner content for mobile comes here

Suzuki staat naar eigen zeggen al jaren bekend als betrouwbaar. Het merk heeft techniek en duurzaamheid hoog in het vaandel staan, maar het draait vooral om 'het beleven van plezier' van de producten van het automerk. Die twee elementen, plezier en betrouwbaarheid, moeten met de nieuwe positionering worden onderstreept.

Alle productgroepen

Anne Moser, marketing manager van Suzuki in Nederland, zegt: 'Met deze merkstrategie creëren we een onderscheidende positie ten opzichte van andere merken. In de campagne combineren we bewust al onze productgroepen: auto's, motorfietsen en buitenboordmotoren. Samen met de nieuwe huisstijl zorgt dit ervoor dat we een consistent verhaal vertellen aan de consument.'

Frank Jockin, creative lead bij The Merge, vult aan: 'Voor de tv-commercial hebben we documentair gefilmd. Bijna alle mensen die je in de film ziet zijn echte Suzuki-rijders.'

De campagne, waarin ook zangeres Naaz te horen is, wordt uitgerold op televisie, online en radio. Bekijk 'm hieronder:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in