Vanaf 1 september is Talpa Network volledig eigenaar van Social1nfluencers. Daarmee komt een einde aan een geleidelijke overgang die in 2015 begon. Toen ging Social1nfluencers een vergaande samenwerking aan met SBS Broadcasting, dat op dat moment nog in handen was van Talpa en Sanoma.
In aanloop naar de definitieve overgang van het brueau, is Suzanne Pronk op 1 maart begonnen als VP van Talpa Social. Zij is verantwoordelijk voor de strategie en verdere doorontwikkeling van Talpa Social, waar Social1nfluencers onderdeel van uit maakt. Op 1 augustus is Annemarieke van Felius-Loderus als Business Manager toegetreden tot het MT van Talpa Social.
Binnen de cross-mediale strategie van Talpa Network is social een belangrijke pijler. Met 150 influencers in de portfolio is Talpa Social naar eigen zeggen een van Nederland’s grootste MCN. De nieuwe groeistrategie is erop gericht om naast influencer channels ook owned channels en originals te lanceren.
Het afronden van de overgang van Social1nfluencers valt samen met het vertrek van Daan Sip en Niels Verhoeven, de oprichters en managing directors. In 2012 zijn zij het bureau voor Youtube creators gestart. ‘Daan en Niels hebben een hele mooie basis gelegd om Social1nfluencers onder Talpa Network verder te laten groeien en uit te bouwen. Er liggen ontzettend veel kansen,’ aldus Suzanne Pronk.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!