Neefjes nam eind 2018 afscheid als ceo van TBWA Nederland. Samen met Diederick Koopal en Cor den Boer zette hij 20 jaar geleden Neboko op, dat in 2002 werd overgenomen door TBWA. Bij zijn afscheid gaf hij aan ervoor te kiezen om voorlopig 'even niks te doen' en geen te leiding geven. 'Ik zie dat echt als een luxe. Na 20 jaar ga ik mij rustig oriënteren op wat ik ga doen. Dat zal geen reclamebureau zijn, want ik vertrek bij het beste bureau van Nederland.'
Zijn eerste activiteit is een adviesrol bij MeMo2. Neefjes stapt in als non-executive partner. Volgens Marcel Vogels, oprichter van MeMo2, wil dit zoveel zeggen als ‘dat als iets strategisch van groot belang is, we Simon aan onze kant vinden.’
Onderzoek en feiten
Neefjes en Memo2 kennen elkaar dankzij gezamenlijke trajecten die vanuit TBWA in het verleden met MeMo2 zijn gedaan op het gebied van crossmediale campagne optimalisatie. Zelf zegt de oud ceo van TBWA Nederland 'meer dan ooit' de waarde te zien van onafhankelijke en betrouwbare research en feiten. ‘Zeker in het toenemend complexe en gefragmenteerde speelveld van crossmedia. Er is behoefte meer slimheid in media en marketing.'
Neefjes zal zich samen met Vogels en Tim Koekkoek (managing partner) gaan richten op de 'uitrol van de innovatie-agenda van MeMo2' en de lancering van ‘premium value propositions’. Beide moeten vervolgens hun weg vinden naar CMO’s van bedrijven, zowel in eigen land als in het buitenland.
MeMo2 is een bekende naam in het landschap van media en marketing research. Zo won het samen met Exterion Media nog een AMMA voor het ontwikkelen van een Artificial Intelligence platform voor outdoor adverteerders.