S4 Capital, het bureau opgericht door Martin Sorrell, heeft na de overname MediaMonks nu ook de Amerikaanse programmatic-specialist MightyHive aan zijn stal toegevoegd. Hiermee is een bedrag van 132 miljoen euro (150 miljoen dollar) gemoeid, gefinancierd door de uitgifte van 83 miljoen euro aan nieuwe aandelen.
Peter Kim en Christopher Martin, respectievelijk chief executive officer en chief operating officer van MightyHive, treden toe tot de raad van bestuur van S4 Capital. Dat bestaat nu uit Sir Martin Sorrell (S4Capital), Victor Knaap (MediaMonks), Wesley Ter Haar (MediaMonks), Pete Kim (MighthyHive) en Christopher S. Martin (MightyHive).
Kokosnoot
Martin Sorrell noemde de ‘fusie’ met MightyHive een belangrijke tweede strategische stap voor de S4 Capital. Hij greep daarbij terug naar een vergelijking die hij maakte bij de start van zijn onderneming, die hij qua omvang een ‘pinda’ noemde vergeleken met WPP. Sorrell: ‘De pinda nu is veranderd in een kokosnoot en groeit en rijpt.'
Door de programmatische kennis van mediaplanning en -inkoop van MightyHive toe te voegen aan het creatieve aanbod van MediaMonk, kan S4 Capital zijn klanten ‘volledig geïntegreerde, puur digitale marketing’ bieden, aldus Sorrell.
Vestigingen en focus
Bovendien wil zijn onderneming met de overname van MightyHive uit San Francisco en de recente opening van het MediaMonks-kantoor in die Amerikaanse stad zijn focus vergroten op daar gevestigde bedrijven als Apple, Microsoft, Google, Facebook, Adobe, Salesforce en Oracle.
Ook op andere locaties vullen beide bureaus elkaar aan. Victor Knaap, ceo MediaMonks: 'MediaMonks heeft momenteel twaalf kantoren wereldwijd, de kantoren van MightyHive in Toronto en Sydney zijn hier een perfecte aanvulling op. We kunnen onze klanten hierdoor nog beter ondersteunen van begin tot eind als één team van over de hele wereld.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!