Na een 'intensief' pitchtraject heeft het Rijksmuseum Stroom (onderdeel van Candid) uitgekozen om het museum verder te helpen met het uitvoeren van een nieuwe mediastrategie. Speerpunt hierin is het versterken van de band met de nationale (herhaal)bezoeker.
Met het vertellen van een zo compleet mogelijk verhaal over Nederland aan de hand van de collectie en tijdelijke tentoonstellingen, wil het Rijksmuseum representatief, relevant en aantrekkelijk zijn voor alle Nederlanders. Om de band nog meer te versterken moet Stroom het Rijksmuseum verder helpen met mediacommerce: de balans tussen langetermijnmerkvoorkeur en kortetermijnperformance. 'De problematiek van het Rijksmuseum oplossen is in feite balans zoeken tussen merk en performance', zegt Stroom-ceo Samantha Catsburg.
Stroom is sinds juli 2024 geïntegreerd met performance bureau M2|OC.
'Aantrekkelijk zijn voor alle Nederlanders'
'Als Rijksmuseum zijn we altijd op zoek naar partners ons kunnen helpen onze missie om aantrekkelijk te zijn voor alle Nederlanders te verwezenlijken', zegt Nanet Beumer, head of digital, marketing & campaigns Rijksmuseum. 'Het team van Stroom heeft ons overtuigd met hun heldere analyse van onze uitdagingen en hun realistische en pragmatische visie op de toekomst.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!