Reclamemakers vrijgesteld van verplichte Britse quarantaine

Uitzondering op de regels vanwege het belang van advertising-sector voor de Britse economie en samenleving.

Kal Visuals, Splash

Producers, regisseurs, acteurs en andere reclamemakers die Engeland binnenkomen voor een productie zijn vrijgesteld van de verplichte quarantaine van 14 dagen. De beroepsgroep komt voor op een lijst van professionals voor wie een uitzondering is gemaakt op de regels vanwege hun belang voor de Britse economie en samenleving. Op die lijst prijken verder professionals als medisch personeel, mensen in de transportsector en gespecialiseerde engineers.

De vrijstelling is ontwikkeld met de Advertising Producers Association (APA), de handelsorganisatie voor commerciële productiebedrijven, en het Department for Digital, Culture, Media and Sport.

De nieuwe maatregelen stellen adverteerders, reclamebureaus en internationale bureaunetwerken in het VK in staat om internationaal talent en de beste professionals naar de Britse eilanden te halen en in te zetten voor de productie van commercials en advertenties.

De vrijstelling erkent de sleutelrol die de reclame-sector speelt in de Britse export. De sector is geschat ruim 7 miljard euro waard voor de Britse economie en groeit sneller dan enige andere Britse exportsector.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie