Publicis Groupe heeft opnieuw een kwartaal gedraaid dat beter was dan verwacht. De Franse holding presteerde in het derde kwartaal 'boven verwachting' met een organische inkomensgroei van 11,2 procent. In het tweede kwartaal was de groei al 17,1 procent.
Daarmee ligt de Franse holding op koers om het verlies dat het in 2020 leed dit jaar goed te maken. Dat is een jaar eerder dan verwacht.
In juli werd al duidelijk dat de reclameholdings snel terug zouden keren op het niveau van voor de pandemie.
In vergelijking met twee jaar eerder steeg het inkomen ook in het derde kwartaal: plus 5 procent in Q3 versus 2019.
Arthur Sadoun, chairman en ceo van Publicis Groupe zegt dat alle regio's hebben bijgedragen aan de prestaties met 'double-digit' groei. Europa steeg met 10 procent, de Verenigde Staten met bijna 11 procent.
Sadoun prijst vooral de performance van de data- en techtakken van het concern. 'Daar is opnieuw aangetoond dat we in staat zijn om een groot deel van de verschuiving in de investeringen van klanten naar digitale media en direct-to-consumer op te vangen.
Maar ook 'traditionele creatie en media' zag groei, met name in belangrijke markten als de VS en het Verenigd Koninkrijk.
Voor heel 2021 verwacht Sadoun dat de organische inkomensgroei zo'n 9 procent zal stijgen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!