Overslaan en naar de inhoud gaan

Publicis Groupe: derde kwartaal boven verwachting

Opnieuw goede cijfers na sterk tweede kwartaal.
Arthur Sadoun
Arthur Sadoun
Arthur Sadoun
Arthur Sadoun

Publicis Groupe heeft opnieuw een kwartaal gedraaid dat beter was dan verwacht. De Franse holding presteerde in het derde kwartaal 'boven verwachting' met een organische inkomensgroei van 11,2 procent. In het tweede kwartaal was de groei al 17,1 procent. 

Daarmee ligt de Franse holding op koers om het verlies dat het in 2020 leed dit jaar goed te maken. Dat is een jaar eerder dan verwacht.

In juli werd al duidelijk dat de reclameholdings snel terug zouden keren op het niveau van voor de pandemie.

related partner content for mobile comes here

In vergelijking met twee jaar eerder steeg het inkomen ook in het derde kwartaal: plus 5 procent in Q3 versus 2019.

Arthur Sadoun, chairman en ceo van Publicis Groupe zegt dat alle regio's hebben bijgedragen aan de prestaties met 'double-digit' groei. Europa steeg met 10 procent, de Verenigde Staten met bijna 11 procent.

Sadoun prijst vooral de performance van de data- en techtakken van het concern. 'Daar is opnieuw aangetoond dat we in staat zijn om een  groot deel van de verschuiving in de investeringen van klanten naar digitale media en direct-to-consumer op te vangen. 

Maar ook 'traditionele creatie en media' zag groei, met name in belangrijke markten als de VS en het Verenigd Koninkrijk.

Voor heel 2021 verwacht Sadoun dat de organische inkomensgroei zo'n 9 procent zal stijgen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in