Premium

PR-accounts: werk voor Smith, Lewis, Coopr, Vertigo 6, Archetype en Gardeners

Opdrachtgevers en bureaus die elkaar deze zomer (of iets eerder al) hebben gevonden.

Smith en de zitspecialist

Na de lockdown blijft Smith Communicatie met Prominent zitten, de aanbieder van comfortabele stoelen en banken. Smith gaat zich inzetten om de naamsbekendheid van het merk – ‘de zitspecialist’ - verder te vergroten, bij een bredere doelgroep bovendien. 
Aan het begin van de coronacrisis in Nederland haalden Smith Communicatie en Prominent het nieuws met de schenking van 200 relaxstoelen aan 80 ziekenhuizen met een IC-afdeling, om zo het zorgpersoneel een zittend rustmoment te gunnen. De samenwerking is wederzijds goed bevallen, waardoor Prominent nu heeft besloten Smith Communicatie te kiezen als vaste samenwerkingspartner.

Ken jij InterSystems? Daar gaat Lewis wat aan doen

InterSystems kiest voor Lewis voor vergroten naamsbekendheid in de Benelux. Het communicatiebureau gaat de InterSystems op verschillende gebieden ondersteunen, van pr en contentcreatie tot social media en videoproductie. Lewis werkt vanuit zijn Duitse bureau al voor InterSystems in de DACH-regio aan diverse marketingactiviteiten.
InterSystems is een Amerikaans IT-bedrijf dat zich specialiseert in veilige gegevensuitwisseling. Het bedrijf is vooral bekend met systemen binnen de gezondheidszorg, maar levert zijn platformen ook aan bedrijven en overheden. Op het dataplatform IRIS kunnen klanten applicaties bouwen om er zeker van te zijn dat op een veilige en efficiënte manier toegang wordt verleend tot belangrijke en privacygevoelige data. Tevens stelt het platform klanten in staat gegevens eenvoudig volgens industriestandaarden te delen.

Nieuwkomer Bolt kiest het Rotterdamse Coopr voor Amsterdamse lancering

Het PR-bureau Coopr gaat mobiliteitsplatform Bolt ondersteunen bij de PR en communicatie in Nederland. Het Europese platform Bolt kondigde eerder deze maand zijn komst naar Nederland aan en neemt zich voor het vervoer hier 'makkelijker, sneller en betrouwbaarder' te maken met ‘een beter tarief voor zowel chauffeurs als klanten’.
Bolt wilden een PR-bureau dat ‘ratio met creativiteit kan combineren’ en vond dat bij Coopr. Het mag zich direct bezighouden met een ‘flinke kluif’, het lanceren van Bolt in Amsterdam en het merk daar ‘stevig neerzetten’.

Branchevereniging Gaming neemt Vertigo 6 in arm

NVPI Interactief, de branchevereniging die de belangen behartigt van uitgevers van games en andere interactieve software in Nederland, heeft Vertigo 6 gekozen als content- en PR-bureau. Vertigo 6 verzorgt onder andere PR en contentmarketing voor de Rule The Game-campagne, waarin ouders en verzorgers tips krijgen over verantwoord gamen van kinderen. Dat kan gaan om tijdsafspraken of instellen van beveiligingen, bijvoorbeeld voor leeftijden of aankopen.
Vertigo 6 is gekozen vanwege haar kennis en netwerk in de gamesindustrie. Veel medewerkers van Vertigo 6 hebben zelf bij game-uitgevers gewerkt. Het bureau werkt onder andere voor Electronic Arts, Jagex, Bungie en Koch Media.

Archetype gaat het merk EVBox laden en bekender maken

EVBox, internationaal marktleider in laadoplossingen voor elektrisch vervoer, heeft gekozen voor Archetype om de naamsbekendheid van het bedrijf te vergroten in de Benelux, Frankrijk en de Verenigde Staten. Sinds enkele maanden ondersteunt Archetype EVBox bij de communicatie en PR-activiteiten.
Archetype gaat samen met EVBox de communicatiestrategie aanscherpen en lokale campagnes ontwikkelen om EVBox’s positie in de markt voor duurzame mobiliteit verder te versterken. Het van oorsprong Nederlandse bedrijf bestaat dit jaar 10 jaar. Daarin zijn de markt van elektrisch rijden én EVBox sterk gegroeid. Zo heeft EVBox het voor elkaar gekregen om meer dan 120.000 laadpunten in ruim 70 landen wereldwijd te plaatsen. Het bedrijf draagt daardoor bij aan een emissievrije toekomst voor ons dagelijks vervoer en is inmiddels uitgegroeid tot een wereldwijde industry leader.

Gardeners aan de slag met ‘ijzersterk verhaal’ Fairphone

Fairphone heeft voor Gardeners gekozen als hun nieuwe pr-bureau. Het merk wil met behulp van Gardeners de brand awareness vergroten zowel op de zakelijke als consumentenmarkt. Fairphone zet zich in voor eerlijke elektronica en wil de industrie van binnenuit veranderen. Dit doet het door zelf een telefoon te ontwerpen, te maken en te verkopen, waarmee het de distributieketen openbreekt.
De Fairphones hebben door hun modulaire opbouw een langere levensduur en worden gemaakt van zoveel mogelijk duurzaam gewonnen materialen. ‘Fairphone is een merk met een ijzersterk verhaal, dat het goede doet. De merkbekendheid van het merk is relatief laag, hier zien we kansen’ zegt Maira Evers van Gardeners. ’Samen met Fairphone gaan we het verhaal vertellen middels pr.’

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie