Na een Europese aanbesteding heeft Port of Amsterdam gekozen voor XXS, onderdeel van Candid, als strategisch en creatief communicatiebureau. Het bureau krijgt de opdracht om het merk te ondersteunen op het gebied van strategie- en conceptontwikkeling inclusief het uitwerken van de contentcreatie en online vraagstukken.
Volgens XXS komt de nadruk te liggen op nadruk de campagnes en communicatie-acties voor het helpen realiseren van de nieuwe bedrijfsstrategie tot en met 2025.
Duurzame ambitie
Port of Amsterdam spreekt de ambitie uit om voorop te willen lopen in de transitie naar een duurzame samenleving. De haven zegt door de huidige energietransitie het overslagvolume niet langer als leidend te beschouwen voor het realiseren van de doelstellingen. Het bedrijf streeft ernaar om richting 2025 een toename te realiseren in de non-fossiele omzet, om in 2030 volledig kolenvrij te zijn richting klimaatneutraal in 2050.
Nieuwe pay-off
Bart Sikking, hoofd communicatie Port of Amsterdam, vertelt dat voornoemde doelstellingen een duidelijke rol spelen in de nieuwe bedrijfsstrategie: ‘Die strategie was de basis voor een herpositionering van ons merk en de introductie van de nieuwe pay-off ‘Be part of a better port’. De pitch en het plan van aanpak van XXS waren veelbelovend, we kijken uit naar een vruchtbare samenwerking met hen.’
Uitdaging
Piet Hein Smit, founder & managing director XXS voegt daaraan toe dat de uiteenlopende vraagstukken waarmee Port of Amsterdam te maken heeft en de duurzaamheidsopgave waarvoor het merk staat een mooie uitdaging vormen voor het bureau om aan bij te dragen. ‘De opening van de grootste zeesluis ter wereld op de agenda voor begin 2022, is in dat kader een prachtige start.’
Lees ook: Nutrition & Santé introduceert nieuw merk in gewichtsbeheersing: WeCare
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!