Er loopt sinds begin dit jaar een bureaupitch van energieleverancier Vattenfall (voorheen Nuon) voor de Nederlandse markt. De pitch bevindt zich inmiddels in de afrondende fase, in augustus moet duidelijk worden welk bureau als winnaar uit de bus komt. Dat heeft Vattenfall bevestigd aan Adformatie.
DDB Amsterdam, voorheen DDB Unlimited, zit ook in de pitch, zo laat het bureau weten. Het contract tussen DDB Amsterdam en Vattenfall is eind 2021 beëindigd, de laatste grote campagne van de hand van dit bureau dateert van februari 2020. Het is niet bekend welke andere bureaus aan de pitch meedoen.
'De vraag in de pitch is het ontwikkelen van een campagneconcept voor het aantrekken van nieuwe klanten in de Nederlandse markt, dat zorgt voor een sterke rode draad tussen onze internationale merkcampagne en salesgeneratie', aldus een woordvoerder van Vattenfall.
Op internationaal niveau werkt Vattenfall nog altijd samen met reclamebureau Nord DDB uit Zweden. Vattenfall heeft ongeveer 20.000 medewerkers en opereert met name in Zweden, Duitsland, Nederland, Denemarken, het Verenigd Koninkrijk, Finland en Frankrijk. Vattenfall is een Zweeds staatsbedrijf.
Het eerste werk van het nieuwe Nederlandse bureau van Vattenfall moet op z'n vroegst komend najaar uitkomen.