Premium

Pepijn Rooijens verlaat Natwerk, start adviesbureau met Barbara Tammes

Studio Fik is een 'denktank en creatieve studio in één'. Rooijens was de laatste vier jaar creatief directeur van Natwerk.

Barbara Tammes en Pepijn Rooijens starten adviesbureau Studio Fik

Pepijn Rooijens is vertrokken bij Natwerk. De afgelopen vier jaar werkte hij als executive creative director bij het Amsterdamse reclamebureau. Met zijn vertrek kondigt hij samen met Barbara Tammes de oprichting van het nieuwe creatief adviesbureau Studio Fik aan.

Het in Amsterdam gevestigde Studio Fik presenteert zich als 'denktank en creatieve studio in één’, en helpt investeerders, ondernemers, ceo's en cmo's met het 'aanscherpen of vinden van hun leidend principe'. Dit moet eenvoudig 'doorvertaalbaar' worden in een creatieve roadmap, zegt Rooijens. 'Deze roadmap met creatieve concepten zorgt ervoor dat alle inspanningen van een organisatie of merk op elkaar aangesloten zijn. Zo ontstaat er niet alleen een heldere cultuur, maar ook eenduidige communicatie.'

Barbara Tammes heeft een achtergrond als creatief directeur bij BBDO en JWT. De laatste jaren werkt ze als zelfstandig creatief adviseur en schreef ze boeken over 'het gebruik van je verbeelding en creativiteit'. Pepijn Rooijens is medeoprichter van Dawn, was creatief directeur van Havas Lemz en was als benoemd de laatste jaren creatief eindverantwoordelijk bij Natwerk. Tammes en Rooijens zijn overigens niet alleen zakelijk partner, ook privé gaan ze als koppel door het leven. 

Rooijens en Tammes vormen als oprichters tevens de directie van Studio Fik. Ze werken daarnaast met een pool van zo'n tien freelancers. De eerste opdrachtgevers van het bureau zijn Kenter, Museum van de Geest, Salt Magazine en Longfonds.

Zelf ondernemen

Rooijens vond het niet moeilijk om te vertrekken bij Natwerk, zegt hij. 'Ik heb leuke projecten gedaan en het bureau flink vooruit kunnen helpen. Maar nu is het weer tijd om zelf te ondernemen, het is tijd voor ons eigen bureau.'

Reinier Steures, ceo van Natwerk, zegt desgevraagd dat Rooijens' vertrek intern wordt opgelost. Er werken nu vijf creative directors bij het bureau, te weten Robbin de Waij, Pim Smeets, Barend Stegeman, Wessel Beumer en Marijn Peters.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie