Finn, een fintech startup van ING, dat autonome betalingen tussen slimme apparaten mogelijk maakt wordt toegevoegd aan het portfolio van Ovide Agency. Het bureau uit Utrecht gaat de PR-activiteiten en online content verzorgen voor de startup.
Internet of Things
Het Nederlandse Finn geeft aan dat het de interesse in de fintech flink ziet toenemen. Bij autonome betalingen, zoals wat Finn verzorgt gaat het bijvoorbeeld om een auto die zelf betaalt voor de parkeerplaats of een slimme energiemeter die automatisch afrekent op basis van verbruik. De fintech startup legt uit dat organisaties met de software van het bedrijf zelf gewenste acties en betalingsopties toe kunnen voegen aan de IoT-apparaten (Internet of Things). Door de extra opties ontstaan volgens Finn nieuwe mogelijkheden, zoals pay-per-use modellen; betalingen aan de hand van de tijd, hoeveelheid of volume waarmee een product wordt gebruikt.
Arlette Warmerdam, mede-oprichter en product lead bij Finn: ‘Voor ons is 2020 een belangrijk jaar met ambitieuze doelstellingen. Onze keuze is daarbij op Ovide Agency gevallen vanwege hun enthousiaste en gedreven aanpak. Daarnaast hebben ze bewezen dat ze onze technologie en propositie weten te vertalen naar uiteenlopende doelgroepen.’
Innovatieve Nederlandse Fintech
‘Het afgelopen jaar hebben we naast grote namen zoals Netflix, Bosch en Swapfiets, ook mogen samenwerken met uiteenlopende tech startups uit binnen- en buitenland. Met Finn voegen we een innovatieve Nederlandse fintech toe aan dit portfolio,’ dit zegt Marieke Verhaar-Fennis, mede-oprichter van Ovide Agency. ‘Het is geweldig om te zien wat voor technologie deze ING startup neer heeft gezet.’
Finn is in 2017 ontstaan vanuit ING.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!