NS heeft na een request for proposal-traject gekozen voor Merkle Nederland. Het bureau verzorgt sinds tien jaar de CRM- en digitale marketingdiensten voor de vervoerder. Merkle ondersteunt onder meer bij het optimaliseren en ontwikkelen van multidisciplinaire campagnes en is strategisch partner voor advies op het gebied van innovatie.
NS wil met de inzet van data reizigers een steeds betere service bieden en van reisinformatie voorzien, 'persoonlijk en relevant'. Dit wordt onder meer toegepast in persoonlijke communicatie rondom werkzaamheden op het traject van de reiziger. Lianne Kool bij NS geeft aan: ''Er zijn al mooie dingen bereikt, zoals de dynamic content engine die we met Merkle hebben ontwikkeld en persoonlijke e-mails met een blik op het reisgedrag.'
Voor de dynamic content engine wonnen de NS en Merkle vorig jaar een Dutch Search Award voor beste marketing automation. Een volgende stap is een betere synergie tussen NS en NS International die moet leiden tot een betere customer experience, aldus Christine Edelman, client service director bij Merkle.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!